Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Elektrokimya | ANK 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Analitik kimyanını önemli yan dallarından biri olan elektrokimyayı ileri seviyede öğrencilere verbilmek ve bu konuda yapacakları araştırmalar için bir bilgi birikiminin öğrencide oluşumunu sağlamak. Ve aynı zamanda bu bilgi birikimini elektrokimyanın endüstrideki uygulamalarından biyokimyasal alana kadar olan uygulamarının gelişiminde kullanılmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | 1. Giriş ve amaç. 2. Denge ölçümleri ve net elektron transferi olmayan dengeler. 3. Potansiyometri ve elektron transferi olan sistemlerin gözlemlenmesi. 4. Kulonmetri. 5. Dinamik ölçümler vasıtasıyla analiz: Diffizyon kontrolü altındaki sistemler. 6. Dinamik ölçümler vasıtasıyla analiz: Konveksiyon kontrolü altındaki sistemler 7. Kullanılan diğer metodlar. 8. Elektrot hazırlanması. 9. Veri değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler elektrokimyasal dataları değerlendirebilecekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | En çok kullanılan elektrokimyasal aletleri kullanabilecekler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Elektrokimyasal tekniklerin teorik temelleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olacaklar ve araştırmalarında hangi metodu seçecekleri konusunda daha bilinçli olacaklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Elekrokimyasal tekniklerin uygulama alanlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Elektrokimyanın endüstriyel uygulamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Kimya alınında elektrokimyanın önemini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrokimyaya giriş ve dersin amacının ana hatlarla verilmesi | 1 |
2 | Elektrokimyasal denge | 1 |
3 | Elektrot potansiyelleri, Nernst denklemi | 1 |
4 | Potansiyometri, redoks indikatörleri | 1 |
5 | Kulonmetri, sıyırma ve tanımı, mikroelektrotlar | 1 |
6 | Kotrel denklemi ve Nernst tabakası. | 1 |
7 | Doğrusal ve siklik voltametrı | 1 |
8 | Elektrot tipleri (Dönmekte olan disk elektrotlar | 1 |
9 | Elektrot tipleri (Yüzük tipi elektrotlar | 1 |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Elektron transferinde hız sabiti. | 1 |
12 | Spektroelektrokimya | 1 |
13 | İmpedans içeren elektrokimyasal ölçümler | 1 |
14 | Verilerin proses edilmesi elektrokimyasal verilerin similasyonu | 1 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Electrochemical methods, Fundamentals and applications, Allen J. Bard, Larry R. Faulkner, John Wiley & Sons, Inc. River Street Hoboken, NJ, 2001. |
Ders Kaynakları | 2. Fundamentals of electroanalytical chemistry, Paul M. S. Monk, John Wiley &Sons, Inc. New York, 2001. 3. Quantitative chemical analysis, Daniel C. Harris, W. H. Freeman Company,New York, 1991. 4. Elektrokimya, Saadet, Üneri, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, 1978. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler elektrokimyasal dataları değerlendirebilecekler. | |||||||
2 | En çok kullanılan elektrokimyasal aletleri kullanabilecekler | |||||||
3 | Elektrokimyasal tekniklerin teorik temelleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olacaklar ve araştırmalarında hangi metodu seçecekleri konusunda daha bilinçli olacaklar. | |||||||
4 | Elekrokimyasal tekniklerin uygulama alanlarını öğrenir. | |||||||
5 | Elektrokimyanın endüstriyel uygulamalarını öğrenir. | |||||||
6 | Kimya alınında elektrokimyanın önemini anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |