Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Ekonomisi ve Planlaması | EYU 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitimle ekonomi ve planlama arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. |
Dersin İçeriği | Eğitim planlamasi ve ekonomisi ile ilgili temel kavramlar, eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkinma üzerindeki etkileri¸ eğitim ve ekonomik büyüme arasindaki ilişki; eğitimin verimlilikle olan ilişkisi, eğitim ekonomisi insan sermayesi kuramlari, eğitimin dişsalliklari; maliyet-etkililik analizi¸ eğitim planlamasinin amaçlari; eğitim planlamasi ve yöntemleri¸ eğitimde planlama modellerinin kullanimi, eğitim planlamasinda nicelik sorunu, eğitim ekonomisi kuramlari, eğitimde maliyet ve harcamalar; eğitimin finansmani ve kalkinma, eğitim planlamasinin demografik yönleri, türkiye´de eğitim planlamasinin yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim planlamasi ve ekonomisi ile ilgili temel kavramları söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkınma üzerindeki etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eğitim planlamasının amaçları ve planlama modelleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kültürel liderlik, süper liderlik ve moral liderlik türlerini özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitim ekonomisi kuramlarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye´de eğitim planlamasının yönetimi hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Planlaması ve Ekonomisi Ile Ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Eğitimin Ekonomik ve Toplumsal Kalkınma Üzerindeki Etkileri | |
3 | Eğitim ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişki; Eğitimin Verimlilikle Olan İlişkisi | |
4 | Eğitim Ekonomisi İnsan Sermayesi Kuramları | |
5 | Eğitimin Dışsallıkları; Maliyet-Etkililik Analizi | |
6 | Eğitim Planlamasının Amaçları; Eğitim Planlaması ve Yöntemleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Eğitimde Planlama Modellerinin Kullanımı | |
9 | Eğitim Planlamasında Nicelik Sorunu | |
10 | Eğitim Ekonomisi Kuramları | |
11 | Eğitimde Maliyet ve Harcamalar; Eğitimin Finansmanı ve Kalkınma | |
12 | Eğitim Planlamasının Demografik Yönleri | |
13 | Türkiye´de Eğitim Planlamasının Yönetimi | |
14 | Türkiye´de Eğitim Planlamasının Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adem, Mahmut(1981)Eğitim Planlaması, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları Yayın No: 1 Adem, Mahmut(1995 ) Eğitim Politikası. Şafak Matbaacılık Ünal , Işıl. (1996).Eğitim ve Yetiştirme Ekonomisi. Epar Yayınları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, Bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | ||||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | ||||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim planlamasi ve ekonomisi ile ilgili temel kavramları söyler | |||||||||||||||
2 | Eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkınma üzerindeki etkilerini açıklar | |||||||||||||||
3 | Eğitim planlamasının amaçları ve planlama modelleri tanımlar | |||||||||||||||
4 | Kültürel liderlik, süper liderlik ve moral liderlik türlerini özetler | |||||||||||||||
5 | Eğitim ekonomisi kuramlarını anlatır | |||||||||||||||
6 | Türkiye´de eğitim planlamasının yönetimi hakkında değerlendirme yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |