Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optımızatıon and Operatıons Management | CMM 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UFUK KULA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik öğrencilerinin temel optimizasyon ve üretim operasyonları yönetim tekniklerini karşılaşacakları problemlerin çözümünde nasıl kullanabileceklerini öğrenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Doğrusal Programlama; Simpleks Yöntemi; Ulaşım ve Atama Problemi; Tamsayılı Programlama; Üretim Stratejisi ve Önemi; Talep Tahmin Yöntemleri; Bütünleşik Üretim Planlama; Envanter Yönetimi; Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP); Çizelgeleme; Kalite Yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletme problemini doğrusal programlama modeli olarak formule eder, grafik ve simplex yöntemlerini kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Ulaşım ve Atama Problemini diğer problemlerden ayırd edebilir ve uygun algoritmaları kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Bir problemi tamsayılı programla problemi olarak formule eder, çözer ve sonuçlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Hangi üretim stratejinin ne zaman kullanılmasının yerinde olduğunu bilir ve verili bir durum ve amaçlar kümesi için uygun üretim stratejisini seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Temel talep tahmin yöntemleri arasında uygun olanı seçer ve uygular. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Bütünleşik Üretim Plamlama ve temel Envanter yönetim tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
7 | Malzeme İhtiyaç Planlaması felsefesini bilir ve verili bir probleme uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
8 | Çizelgelemenin ve kalitenin önemin bilir ve temel teknikleri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optimizasyon ve Modellemeye Giriş | |
2 | Doğrusal Programlama ve Simplex Yöntemi | |
3 | Simplex Yöntemi-II | |
4 | Ulaşım ve Atama Problemleri | |
5 | Tamsayılı Programlama | |
6 | Operasyon Yönetimine Giriş ve Üretim Stratejileri | |
7 | Talep Tahmin Yöntemleri -I | |
8 | Talep Tahmin Yöntemleri -II | |
9 | Bütünleşik Üretim Planlama | |
10 | Envanter Yönetimi (Deterministic Modeller) | |
11 | Envanter Yönetimi (Stokastik Modeller) | |
12 | Malzeme İhtiyaç Planlama | |
13 | Çizelgeleme | |
14 | Kalite Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TR. Ders notu dönem başında Materyal Paylaşımı bölümüne ulaşılabilir. |
Ders Kaynakları | 1. Production and Operations Analysis ( 2008) , 4th edition, Nahmias S., Irwin. 2. Factory Physics (2000), 2nd Edition, Hopp W.J., Spearman M.L., Irwin_McGraw Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir işletme problemini doğrusal programlama modeli olarak formule eder, grafik ve simplex yöntemlerini kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. | |||||
2 | Ulaşım ve Atama Problemini diğer problemlerden ayırd edebilir ve uygun algoritmaları kullanarak çözer. | |||||
3 | Bir problemi tamsayılı programla problemi olarak formule eder, çözer ve sonuçlarını yorumlar. | |||||
4 | Hangi üretim stratejinin ne zaman kullanılmasının yerinde olduğunu bilir ve verili bir durum ve amaçlar kümesi için uygun üretim stratejisini seçer. | |||||
5 | Temel talep tahmin yöntemleri arasında uygun olanı seçer ve uygular. | |||||
6 | Bütünleşik Üretim Plamlama ve temel Envanter yönetim tekniklerini uygular. | |||||
7 | Malzeme İhtiyaç Planlaması felsefesini bilir ve verili bir probleme uygular | |||||
8 | Çizelgelemenin ve kalitenin önemin bilir ve temel teknikleri uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |