Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Geliştirme | EPU 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori, ilke, yaklaşımlar ve uygulamalar hakkında kazanım oluşturma ve Türkçe dersi ile ilgili eğitim programları hazırlayabilme ve bir Türkçe ders programın değerlendirebilme becerisi kazandırma. |
Dersin İçeriği | Planlı eğitim nedir ve niçin uygulanmalıdır, eğitimde program geliştirme temel kavramlar, ilkeler ve modeller tanıma, bir eğitim programının öğeleri ve bu öğelerin içeriğini tanıma, bir eğitim programı oluşturma ve bir eğitim programını değerlendirebilme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Program geliştirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Eğitim programının öğeleri bilgisi. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Eğitim programı hazırlama ilkeleri bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Eğitimde program geliştirmenin gerekliliğini kavrayabilme. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Özgün bir eğitim programı hazırlayabilme. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
8 | Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programını yenileyebilme. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
9 | Bir eğitim programın iç ve dış ölçütler açısından değerlendirebilme. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Açık sistem olarak eğitim. | |
2 | Program Geliştirmenin dünyada ve Türkiyede tarihi süreci. | |
3 | Eğitimde hedefler, belirleyiciler ve süzgeçler. | |
4 | Aşamalı sınıflama ve hedef yazma ilkeleri. | |
5 | Davranış\kazanım\öğrenme çıktıları | |
6 | İçerik, içerik düzenleme ilkeleri. | |
7 | Öğrenme-öğretme süreçleri ve öğeleri | |
8 | Öğrenci katılımı | |
9 | Öğretim strateji ve yöntemleri. | |
10 | Araç-gereç, materyaller | |
11 | Sınıf düzeni | |
12 | Öğretmen niteliği | |
13 | Değerlendirme | |
14 | Alanı ile ilgili bir yıllık, ünite ve günlük plan-ders planı hazırlama. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Tyler, R. W., (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press. Uzunboylu, H. Ve Hürsen, Ç. (2008). Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi. Ankara: Öğreti. Tyler, R. W. (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press. Chicago and London. Worthen, B. R., & James, R. S. (1987). Educational Evaluation. Longman, London. Üniversitelerin veri tabanları ve Eğitim Bilim insanlarının web sayfaları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar bilgisi. | ||||||||||||
2 | Program geliştirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. | ||||||||||||
3 | Eğitim programının öğeleri bilgisi. | ||||||||||||
4 | Eğitim programı hazırlama ilkeleri bilgisi. | ||||||||||||
5 | Eğitimde program geliştirmenin gerekliliğini kavrayabilme. | ||||||||||||
6 | Özgün bir eğitim programı hazırlayabilme. | ||||||||||||
7 | Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. | ||||||||||||
8 | Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programını yenileyebilme. | ||||||||||||
9 | Bir eğitim programın iç ve dış ölçütler açısından değerlendirebilme. | ||||||||||||
10 | Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |