Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletme Matematiği YBS 106 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencilerin sistematik ve sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, problem çözme alışkanlıklarının kazandırılması ve teorik matematik bilgilerinin işletme problemlerine uygulanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste, denklemler ve eşitsizlikler, tek değişkenli fonksiyonlar, permütasyon ve kombinasyon, finans matematiği, limit, türev, çok değişkenli fonksiyonlar, vektörler ve matrisler ve doğrusal programlama konularına değinilecektir

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
2 Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama Gezi / Gözlem, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Çözüm metotlarını geliştirme Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lineer cebir ve vektörler Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Matrisler Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Matrislerde temel işlemler ve uygulama örnekleri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Determinant ve ters matris Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Matrislerin denklem sistemlerinin çözümünde kullanılması Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Doğrusal programlama Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Doğrusal programlamada modelleme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV
9 Grafik yöntem ile çözüm Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
10 Simpleks yöntem ve standart formun oluşturulması Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Simpleks yöntem (maksimizasyon) Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Simpleks yöntem (minimizasyon) Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 Duyarlılık analizleri ve gölge fiyatlar-1 Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Duyarlılık analizleri ve gölge fiyatlar-2 Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu



Ders Kaynakları

1-) Tulunay, Yılmaz, (2006), İşletme Matematiği, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

2-) Kobu, Bülent, (1997), İşletme Matematiği, Avcıol Basım Yayın, İstanbul.

3-) Eroğlu, Ergün (2013), İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Dora Basım Yayın, Bursa.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama
2 Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme
3 Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama
4 Çözüm metotlarını geliştirme
5 Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır
6 Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Ara Sınav 75
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 2 5 10
Ara Sınav 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Final 1 10 10
Ödev 6 2 12
Kısa Sınav 2 2 4
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 248
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,92
Dersin AKTS Kredisi 5