Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikro Ekonomik Teori I | IKT 525 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ KABASAKAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ KABASAKAL, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans düzeyinde öğretilen mikro iktisat bilgilerinin daha detaylı hale getirilmesi ve bu alandaki yeni teorik gelişmelerin analitik olarak analiz edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tüketici teorisi: Talep teorisine pragmatik yaklaşımlar; sabit esnekli fonksiyonlar, dinamik modeller. Fayda fonksiyonu ve doğrusal harcama modelleri, fayda maksimizasyonu, Açıklanmış tercihler teorisi, Risk, belirsizlik, tercih ve tüketici davranışları, Teknoloji ve tüketici tercihleri, Zaman ve tüketici davranışları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tüketici teorisinin dayandığı teorik temelin analiz edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Farklı tüketici teorilerinin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Tüketicinin farlı dönemlere ait bütçesi dikkate alınmak sureti ile dönemler arası fayda maksimizasyonunun analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Talep teorisinin faklı teorik modeller ile analiz edilmesi | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Doğrusal ve lineer olmayan talep fonksiyonlarının esnekliklerinin analiz edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Piyasa ve kordinasyon analizi | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
2 | Üretim olanakları eğrisi ve iktisadi etkinlik | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
3 | Kardinal fayda teorisi ve optimizasyon | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
4 | Ordinal Fayda teorisi ve optimizasyon | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
5 | Piyasa, Bütçe kısıtı, Tercihler | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
6 | Fayda , Optimal Seçim | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
7 | Açıklanmış tercihler, Slutsky eşitliği | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
8 | VİZE | VİZE |
9 | Tüketimde zaman tercihi, mal piyasası, Varlık piyasaları, opol, Monopolcu Davranışları | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
10 | Risk altında tüketici optimizasyonu | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
11 | Talep Teorisi | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
12 | Tüketici Artığı, Arz ve talep, , Piyasada Denge ve Devletin ekonomiye Müdahalesi | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
13 | Esneklik analizi | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
14 | Lineer olmayan fonksiyonlar ve esneklik | İ. Bulmuş, Mikro İktisat ve M. Akal, Mikro |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hal R. Varian, Intermediate Microeconomics, W.W. Norton & Company |
Ders Kaynakları | - R.L.Miller & R.E.Meiners, Intermediate Microeconomics, McGraw-Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | ||||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | ||||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tüketici teorisinin dayandığı teorik temelin analiz edilmesi | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 |
2 | Farklı tüketici teorilerinin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesi | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 |
3 | Tüketicinin farlı dönemlere ait bütçesi dikkate alınmak sureti ile dönemler arası fayda maksimizasyonunun analizi | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 |
4 | Talep teorisinin faklı teorik modeller ile analiz edilmesi | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 |
5 | Doğrusal ve lineer olmayan talep fonksiyonlarının esnekliklerinin analiz edilmesi | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 5 | 0 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |