Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematiksel Yöntemler | IKT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT SEKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, matematik ve iktisat ilişkisini anlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders matris, iktisatta matris uygulamaları, türev ve iktisadi uygulamaları, optimizasyon ve iktisadi uygulamaları ve diferansiyel eşitlikleri kapsar.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik ve iktisat ilişkisini anlar; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Matematiksel modelleri kavrar; | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Türevi anlar; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Optimizasyonu iktisada uygular; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Mathematica programını kullanır; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Model kurar; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Alanıyla ilgili makaleleri okuduğunda değerlendirmede bulunur; | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Matematiksel düşünmeyi öğrenir; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomik Modeller | Chinang ve Wainwright, Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler |
2 | Lineer Modeller ve Matrisler | Sekmen, F. ?İktisadi Matematik?, Detay yayıncılık, Ankara. 2. Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 3. Jacques, I. ?Mathematics for Economics and Business?, FT, Prentice Hall. |
3 | Karşılaştırmalı Statik Analiz | Sekmen, F. ?İktisadi Matematik?, Detay yayıncılık, Ankara. 2. Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 3. Jacques, I. ?Mathematics for Economics and Business?, FT, Prentice Hall. |
4 | İktisatta Türev Uygulamaları | Sekmen, F. ?İktisadi Matematik?, Detay yayıncılık, Ankara. 2. Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 3. Jacques, I. ?Mathematics for Economics and Business?, FT, Prentice Hall. |
5 | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar | Sekmen, F. ?İktisadi Matematik?, Detay yayıncılık, Ankara. 2. Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 3. Jacques, I. ?Mathematics for Economics and Business?, FT, Prentice Hall. |
6 | Optimization | Sekmen, F. ?İktisadi Matematik?, Detay yayıncılık, Ankara. 2. Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 3. Jacques, I. ?Mathematics for Economics and Business?, FT, Prentice Hall. |
7 | Optimizasyon ve İktisadi Uygulamaları | Sekmen, F. ?İktisadi Matematik?, Detay yayıncılık, Ankara. 2. Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 3. Jacques, I. ?Mathematics for Economics and Business?, FT, Prentice Hall. |
8 | vize | vize |
9 | Optimizasyon ve İktisadi Uygulamaları | 1.Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 2. Hoy, M., Livernois, J., McKenna, C., ve Stengos, T. ?Mathematics for Economics?, The MIT Press, London, England |
10 | Integral ve Dinamik Analiz | .Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 2. Klein, M W. ?Mathemtical Methods for Economics?, Addison-Wesley. |
11 | Integral ve Dinamik Analiz | .Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 2. Klein, M W. ?Mathemtical Methods for Economics?, Addison-Wesley. |
12 | Diferansiyel Denklemler | .Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 2. Klein, M W. ?Mathemtical Methods for Economics?, Addison-Wesley. |
13 | Matematiksel Programlama | .Chiang ve Wainwright, ?Matematiksel İktisatta Temel Yöntemler? 2. Klein, M W. ?Mathemtical Methods for Economics?, Addison-Wesley. |
14 | Mathematica | 1.Schaum´s Outline ve Mathematica Navigator (Ruskeepaa) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bu ders matris alcebra, fonksiyonlar, türev ve iktisadi uygulaması, optimizasyon ve iktisada uygulanmasını kapsar. Ayrıca, mathematica programı üzerinde durur. |
Ders Kaynakları | 1.Sekmen, F. ?İktisadi Matematik?, Detay yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematik ve iktisat ilişkisini anlar; | ||||||||||
2 | Matematiksel modelleri kavrar; | ||||||||||
3 | Türevi anlar; | ||||||||||
4 | Optimizasyonu iktisada uygular; | ||||||||||
5 | Mathematica programını kullanır; | ||||||||||
6 | Model kurar; | ||||||||||
7 | Alanıyla ilgili makaleleri okuduğunda değerlendirmede bulunur; | ||||||||||
8 | Matematiksel düşünmeyi öğrenir; |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |