Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İbn Rüşd Felsefesi | FDI 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için belirlenmiş bir ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | İslam felsefesi ile alakalı tüm dersler bu ders için yardımcı olacaktır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Bu dersin yardımcısı yoktur. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin İbn Rüşd felsefesini öğrenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | İbn Rüş felsefesi bilgi teorisi, tabiat hakkındaki görüşleri, metafizik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İbn Rüşd'ün İslam Felsefe Geleneği içerisindeki yerini belirler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | İbn Rüşd felsefesinin temel kavramlarını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Felsefi bir konuyu İbn Rüşd'ün eserlerinde yerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İbn Rüşd'ün yöntemini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İbn Rüşd'ün kullanmış olduğu bir kavramın kaynaklarını tespit edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İbn Rüşd'ün eserlerinden verilen bir kısmı tercüme eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | İbn Rüşd'ü kelamcılarla mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tabiat Felsefesi | |
2 | Bilgi Teorisi | |
3 | Ruh Teorisi | |
4 | Zihin Felsefesi | |
5 | Peygamberlik Teorisi | |
6 | Ölümsüzlük Teorisi | |
7 | Metafizik | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Metafizik, Temel Problemler | |
10 | İbn Rüşd'ün Doğu'ya Etkisi | |
11 | İbn Rüşd'ün Batı Ortaçağı'na Etkisi | |
12 | İbn Rüşd'ün Batı Ortaçağı'na Etkisi | |
13 | İbn Rüşd Hakkında Yazılan Modern Çalışmalar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sarıoğlu, Hüseyin, İbn Rüşd Felsefesi, Klasik İstanbul 2004. Arkan, Atilla, İbn Rüşd Psikolojisi, Basılmamış Doktora Tezi, İstanbul 2001. |
Ders Kaynakları | Majid Fakhry. Averroes: His Life, Works and Influence. Oxford: Oneworld, 2001. Etienne Gilson. Reason and Revelation in the Middle Ages. New York: Charles Scribner's Sons, 1938. Ibrahim Y. Najjar. "Ibn Rushd's Theory of Rationality." Journal of Comparative Poetics, no. 16 (1996): 191-216. İbn Rüşd, Metafizik Şerhi, Litera yy. İstanbul 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İbn Rüşd'ün İslam Felsefe Geleneği içerisindeki yerini belirler. | |||||||||
2 | İbn Rüşd felsefesinin temel kavramlarını çözümler. | |||||||||
3 | Felsefi bir konuyu İbn Rüşd'ün eserlerinde yerini belirler | |||||||||
4 | İbn Rüşd'ün yöntemini açıklayabilir. | |||||||||
5 | İbn Rüşd'ün kullanmış olduğu bir kavramın kaynaklarını tespit edebilir. | |||||||||
6 | İbn Rüşd'ün eserlerinden verilen bir kısmı tercüme eder. | |||||||||
7 | İbn Rüşd'ü kelamcılarla mukayese eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |