Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
El-Hasâis Okumaları | ARD 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SIHAN MOHAMMED |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | El-Hasâis Kitabı, filoloji üzerine yazılmış en önemli kitaplardan biridir. Arapça dil dersinin gelişiminin şaşırtıcı bir tablosu, çünkü kitap, her şeyin bir bilim olduğu bir çağda ortaya çıktı ve bu çağda din bilimi dünyevi ile birleştirildi. Bu kitabı okumanın amacı, Arap dilinin dil özelliklerini, gramer ve anlam avantajlarını inceleyerek Arap dilinin sırlarını öğrenmek ve Arap dilinin gerçek sebeplerini açıklığa kavuşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu kitap çeşitli konuları içermektedir; Modern çağda dilbilimsel çalışmalarla ilgili olanlar dahil. Bu nedenle, bir dil ansiklopedisi olarak kabul edilir, bu nedenle genel bilgi arayanlara değil, farklı ilgi alanlarına sahip araştırmacıların izleyici kitlesine yöneliktir."Dilbilim" konusunda seçkin bir ders sunar; Çünkü o, Arapça'yı, dilin genel kanunlarına veya genel "karakteristiklerine" ulaşmak için bilimsel bir yaklaşımla inceler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kitaptan bir metni doğru okur. | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | kitaptan bir metinden okuduğunu doğru anlar. | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | kitaptan bir metinden anladığını Türkçeye doğru aktarır. | Problem Çözme, | |
4 | Filolojinin temellerini görüntüle | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Filolojinin tanımı. | |
2 | Filolojideki en önemli kaynaklara göz atar. | |
3 | Ibn Jinni'un tanımı. | |
4 | El-Hasâis kitabının önemi ve statüsünün tanımı. | |
5 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
6 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
7 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
8 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
9 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
10 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
11 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
12 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
13 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
14 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | er-Raci?i, ?Abduh. ?İlmu’l-Lugati’t-Ta?bi?i ve ta?limü’l-?Arabiyye. İskenderiye: Daru’l-Ma‘rifeti'l-Camia, 1995. es-?ali?, ?ub?i. Diras?atun fi Fı?hi'l-Luga. Beyrut: Daru’l- ‘İlm li'l-Melayin, 2009. es-Samarrai, İbrahim. ed-Delaletu Beyne's-Selb ve'l- Icab. Mecelletu Mecmeu'l-lugati'l-?Arabiyye, ?ahire. 66-88: no: 73 (1993). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | kitaptan bir metni doğru okur. | |
2 | kitaptan bir metinden okuduğunu doğru anlar. | |
3 | kitaptan bir metinden anladığını Türkçeye doğru aktarır. | |
4 | Filolojinin temellerini görüntüle |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |