Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kelam ve Yenileşme KLM 615 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜLYA TERZİOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜLYA TERZİOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 21. Yüzyılın din ve dünya görüşleri karşısında Kelam ilminin yöntem ve konuları bakımından geçirdiği süreçleri bilmek.
Dersin İçeriği Bu derste Kelâm´da yenilik hareketleri incelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kelam ve yenileşme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kelam ilmini etkileyen gelişmeler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yenilik düşüncesinin oluşumu Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Yeni İlm-i Kelam eserleri:İzmirli´nin Yeni İlmi Kelam´ı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Yenilik düşüncesinin muhtevası Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Temel problemler: Bilgi ve varlık Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kelam ve yenileşme
2 Kelam ilmini etkileyen gelişmeler
3 Yenilik düşüncesinin oluşumu
4 Yeni İlm-i Kelam eserleri:İzmirli´nin Yeni İlmi Kelam´ı
5 Yeni İlm-i Kelam eserleri:İzmirli´nin Yeni İlmi Kelam´ı
6 Yenilik düşüncesinin muhtevası
7 temel problemler: Bilgi ve varlık
8 Uluhiyyet
9 Nübüvvet
10 Ahiret
11 Yeni dönem konuları: İnsan hakları
12 Kadının dindeki konumu
13 Dinler arası diyalog
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu 1. Said Özervarlı, Kelamda Yenilik Hareketleri . 2. Ramazan Biçer, Küreselleşen Çağda İslam
3. İzmirli, Yeni İlmi Kelam
Ders Kaynakları 1. Muhammed Abduh, Risaletüt-Tevhid 2. DİA daki konuyla ilgili maddeler
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Kelam ve yenileşme
2 Kelam ilmini etkileyen gelişmeler
3 Yenilik düşüncesinin oluşumu
4 Yeni İlm-i Kelam eserleri:İzmirli´nin Yeni İlmi Kelam´ı
5 Yenilik düşüncesinin muhtevası
6 Temel problemler: Bilgi ve varlık
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6