Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kelam ve Yenileşme | KLM 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜLYA TERZİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜLYA TERZİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 21. Yüzyılın din ve dünya görüşleri karşısında Kelam ilminin yöntem ve konuları bakımından geçirdiği süreçleri bilmek. |
Dersin İçeriği | Bu derste Kelâm´da yenilik hareketleri incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kelam ve yenileşme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kelam ilmini etkileyen gelişmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yenilik düşüncesinin oluşumu | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yeni İlm-i Kelam eserleri:İzmirli´nin Yeni İlmi Kelam´ı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yenilik düşüncesinin muhtevası | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Temel problemler: Bilgi ve varlık | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kelam ve yenileşme | |
2 | Kelam ilmini etkileyen gelişmeler | |
3 | Yenilik düşüncesinin oluşumu | |
4 | Yeni İlm-i Kelam eserleri:İzmirli´nin Yeni İlmi Kelam´ı | |
5 | Yeni İlm-i Kelam eserleri:İzmirli´nin Yeni İlmi Kelam´ı | |
6 | Yenilik düşüncesinin muhtevası | |
7 | temel problemler: Bilgi ve varlık | |
8 | Uluhiyyet | |
9 | Nübüvvet | |
10 | Ahiret | |
11 | Yeni dönem konuları: İnsan hakları | |
12 | Kadının dindeki konumu | |
13 | Dinler arası diyalog | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Said Özervarlı, Kelamda Yenilik Hareketleri . 2. Ramazan Biçer, Küreselleşen Çağda İslam 3. İzmirli, Yeni İlmi Kelam |
Ders Kaynakları | 1. Muhammed Abduh, Risaletüt-Tevhid 2. DİA daki konuyla ilgili maddeler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Kelam ve yenileşme | |
2 | Kelam ilmini etkileyen gelişmeler | |
3 | Yenilik düşüncesinin oluşumu | |
4 | Yeni İlm-i Kelam eserleri:İzmirli´nin Yeni İlmi Kelam´ı | |
5 | Yenilik düşüncesinin muhtevası | |
6 | Temel problemler: Bilgi ve varlık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |