Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hadis Islahlarında Muhteva Gelişimi | HAD 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Muhtelif kaynaklardan alınarak terimleştirilmiş olan Hadis ıstılahlarının muhteva gelişimini ortaya koymak suretiyle bu terimlerin ve dolayısıyla Hadis Tarihinin anlaşılmasına katkı sağlamak |
Dersin İçeriği | Hadis ıstılahlarının oluşma süreci, bu süreçte ortaya çıkan farklılıklar, bu süreçte etkili olan alimler ve ilgili örnek metinlerin tahlili ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hadis ıstılahlarının kaynaklarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Hadis ıstılahlarının ıstılahlaşma sürecini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Istılahlaşma sürecinde etkili olan alimleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Hadis ıstılahlarını tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Hadis usulü metinlerini terimleri açısından değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Hadis usulü terimleri ile yeni yaklaşımlar arasında ilgi kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözün anlam dünyası, hadis ıstılahlarının doğuşu ve gelişimi | |
2 | Senedle ilgili ıstılahlar: Raviler | |
3 | Senedle ilgili ıstılahlar: Cerh ve ta´dil lafızları | |
4 | Senedle ilgili ıstılahlar: Eda sigaları | |
5 | Makbûl hadis ıstılahları: Sahih hadisin muhtevası | |
6 | Makbûl hadis ıstılahları: Hasen hadisin muhtevası | |
7 | Merdûd hadis ıstılahları: Mursel hadisler, mudelles hadisler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Merdûd hadis ıstılahları: Muallel hadisler | |
10 | Merdûd hadis ıstılahları: Mevzû hadisler | |
11 | el-Ilel, et-Tirmizî | |
12 | el-Ilel, et-Tirmizî | |
13 | Fethu´l-Muğîs, es-Sehâvî | |
14 | Fethu´l-Muğîs, es-Sehâvî |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] eş-Şeybânî, el-Âsâr [2] eş-Şâfiî, er-Risâle [3] et-Tirmizî, eI-Ilel |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Hadis ıstılahlarının kaynaklarını tanır | |
2 | Hadis ıstılahlarının ıstılahlaşma sürecini kavrar | |
3 | Istılahlaşma sürecinde etkili olan alimleri tanır | |
4 | Hadis ıstılahlarını tahlil eder | |
5 | Hadis usulü metinlerini terimleri açısından değerlendirir | |
6 | Hadis usulü terimleri ile yeni yaklaşımlar arasında ilgi kurar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |