Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İ’Caz-I Kur’An TFS 612 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EKREM GÜLŞEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kur'an'ın i'câzı hakkında bilgi verme.

Dersin İçeriği

Kur'an'ın i'câzı ve Kur'an ile modern ilimler ilişkisi hakkında tafsilatlı bilgi verme.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuranın icazını tanımlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 İcaz meydana getiren unsurları değerlendirir, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Bu konuda yazılan eserler arasındaki farklılıkları ayırt eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Kuranın icazı ve modern ilimleri analiz eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Kuranın üslübu ve icazını yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Kuran icazının içinde yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Peygamberlik
2 Kutsal Kitaplar
3 Kur'an-ı Kerim
4 İcaz-ı Kur'an
5 İcaz-ı Kur'an Tarihi
6 İcaz-ı Kur'anla ilgili yazılan eserlerin incelenmesi
7 İcaz-ı Kur'anla ilgili yazılan eserlerin incelenmesi
8 Kur'an ve İlimler
9 Kur'an ve Modern İlimler
10 Kuran ve Modern İlimler
11 İcaz-ı Kur'an vecihleri
12 İcaz-ı Kur'an vecihleri
13 İcaz-ı Kur'an'la ilgili örnek Arapça metinlerden okuma
14 İcaz-ı Kur'an'la ilgili Arapça metinlerden okuma
Kaynaklar
Ders Notu

1. M. Sadik Rafiî, İca'zul-Kur'an, Kahire 1389.

Ders Kaynakları

2. Seyyid Kutup, et-Tasviru'l-Fennî fil-Kur'an, (trm.Süleyman Ateş) Ank.1969.
3. Suyuti, Muterakü'l-Akran fi İ'cazi'l-Kur'an, Mısır 1973.
4. İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, Ankara 1983.
5. İsmail Karaçam, Sonsuz Mucize Kur'an, İstanbul 1987.

6. el-Hımsî, Naîm, Fikretu İ’câzi’l-Kur’ân, Müessesetü’r-Risâle, 2. Baskı, Dımeşk 1979.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Kuranın icazını tanımlar, 5
2 İcaz meydana getiren unsurları değerlendirir, 5
3 Bu konuda yazılan eserler arasındaki farklılıkları ayırt eder, 5
4 Kuranın icazı ve modern ilimleri analiz eder, 5
5 Kuranın üslübu ve icazını yorumlar, 5
6 Kuran icazının içinde yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır, 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6