Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ravi Tenkidi | HAD 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ravilerin güvenilirliklerini tespitte esas alınan ölçütleri tanımak |
Dersin İçeriği | Ravi tenkidi ile ilgili temel kavramlar; Ravi tenkidi ilminin tarihçesi, önemi ve genel prensipleri; Ravide aranan şartlar ve ravinin kusurları; Cerh ve ta´dîl lafızları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ravi tenkidi ilminin tarihsel gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Ravi tenkidinin temel kurallarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Ravi tenkidinde kullanılan cerh ve ta´dil lafızlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Hadisin sened kritiğini yapabilme konusunda deneyimlidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Ravi tenkidine dair yazılmış eserleri mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Nisbî (izâfî) cerh ve tadil kurallarını hadis ravilerine uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cerh ve ta´dîlin lügat ve ıstılah anlamı | |
2 | Ravi tenkidi ilminin doğuşu ve gelişmesi | |
3 | Ravi tenkidinin hadis ve diğer ilimler açısından önemi | |
4 | Ravi tenkidine dair yazılan eserler | |
5 | Ravi tenkidi yapabilecek kişide aranan şartlar | |
6 | Ravi tenkidinin temel kuralları | |
7 | Ravide aranan şartlar: Adalet vasfı ve unsurları, zabt vasfı ve unsurları | |
8 | Ravinin adaletle ilgili kusurları | |
9 | Ravinin adaletle ilgili kusurları | |
10 | Ravinin zabtla ilgili kusurları | |
11 | Ravi hakkındaki değerlendirmelerin çelişmesi durumu | |
12 | Temel ta´dîl lafızları | |
13 | Temel cerh lafızları | |
14 | Hangi anlama geldiği açık olmayan cerh ve taîl lafızları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Leknevî, er-Raf´u ve´t-tekmîl fi´l-cerhi ve´t-ta´dîl (nşr. Abdülfattâh Ebû Gudde), Beyrût 1987 |
Ders Kaynakları | [1] Kâsım Ali Sa´d, Mebâhis fî ilmi´l-cerhi ve´t-ta´dîl, Beyrût 1988 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Ravi tenkidi ilminin tarihsel gelişimini değerlendirir. | |
2 | Ravi tenkidinin temel kurallarını kavrar. | |
3 | Ravi tenkidinde kullanılan cerh ve ta´dil lafızlarını tanır. | |
4 | Hadisin sened kritiğini yapabilme konusunda deneyimlidir. | |
5 | Ravi tenkidine dair yazılmış eserleri mukayese eder. | |
6 | Nisbî (izâfî) cerh ve tadil kurallarını hadis ravilerine uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |