Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgüt Geliştirme EYD 549 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Gözde SEZEN GÜLTEKİN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Örgüt geliştirme yaklaşımını tanıyıp analiz edebilmek.
Dersin İçeriği Örgüt Geliştirmenin Kapsamı Amaçları, Örgüt Geliştirme Süreci, Örgüt Yapısına Yönelik Müdahale Teknikleri, Örnek uygulamalar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Örgüt geliştirme amaç ve kapsamını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Örgüt geliştirme sürecini anlatma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Örgüt yapısı ve sürecine ilişkin müdahale tekniklerini söyleme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Örgüt Geliştirmenin Kapsamı Amaçları
2 Örgüt Geliştirme Süreci
3 Örgüt Geliştirme Süreci
4 Örgüt Geliştirme Süreci
5 Örgüt Yapısına Yönelik Müdahale Teknikleri
6 Örgüt Yapısına Yönelik Müdahale Teknikleri
7 Örgüt Süreçlerine Yönelik Müdahale Teknikleri
8 Örgüt Süreçlerine Yönelik Müdahale Teknikleri
9 Örnek uygulamalar
10 Örnek uygulamalar
11 Örnek uygulamalar
12 Örnek uygulamalar
13 Örnek uygulamalar
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Balcı, A. (2001). Etkili okul ve okul geliştirme. Ankara: Pegema Yayınları.
Dinçer, Ö. (2008). Örgüt geliştirme, teori ve uygulamalar. İstanbul: Alfa Yayınları.
Öztürk, A. (2007). Örgüt geliştirme. Ankara: Nobel Yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. X
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. X
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. X
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Örgüt geliştirme amaç ve kapsamını açıklar
2 Örgüt geliştirme sürecini anlatma
3 Örgüt yapısı ve sürecine ilişkin müdahale tekniklerini söyleme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Proje / Tasarım 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6