Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetiminin Yasal Temelleri | EYD 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim yönetiminin yasal ve yönetsel dayanaklarını anlama ve temel olarak kullanma. |
Dersin İçeriği | hukuk ve yönetim hukuku kavramları, yönetim hukukunun kaynakları, yönetimde hak ve görev kavramları, çevre hakkı ve kyoto sözleşmesi, çocuk hakları ve insan hakları evrensel beyannamesi, öğretmenlerin idari ve yargısal denetim süreci, Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasalar, Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri, Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | hukuk ve yönetim hukuku kavramlarını anlatma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | çocuk hakları, insan hakları ve çevre haklarını bilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | öğretmenlerin idari ve toplumsal yargı sürecinin nasıl olduğunu söyleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasaların neler olduğunu söyleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini tartışma | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | hukuk ve yönetim hukuku kavramları | |
2 | yönetim hukukunun kaynakları | |
3 | yönetimde hak ve görev kavramları | |
4 | yönetimde hak ve görev kavramları | |
5 | çocuk hakları ve insan hakları evrensel beyannamesi | |
6 | çevre hakkı ve kyoto sözleşmesi | |
7 | Ara sınav | |
8 | öğretmenlerin idari ve yargısal denetim süreci | |
9 | öğretmenlerin idari ve yargısal denetim süreci | |
10 | Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasalar | |
11 | Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasalar | |
12 | Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri | |
13 | Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri | |
14 | genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gözübüyük, Şeref (2006), yönetsel yargı, Turhan kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | X | |||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | X | |||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | hukuk ve yönetim hukuku kavramlarını anlatma | |||||||||||||||
2 | çocuk hakları, insan hakları ve çevre haklarını bilme | |||||||||||||||
3 | öğretmenlerin idari ve toplumsal yargı sürecinin nasıl olduğunu söyleme | |||||||||||||||
4 | Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasaların neler olduğunu söyleme | |||||||||||||||
5 | Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini tartışma | |||||||||||||||
6 | Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini tartışma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |