Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nicel Araştırmalarda Veri Analizi | EPO 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim araştırmaları yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, eğitim araştırma desenleri üzerinde durarak, varyans analizi yöntemini, planlı ve plansız karşılaştırmalar, çoklu random faktörler, kuvvet analizi, çoklu, loglinear ve logistik regresyon, kovaryans analizi, ve meta analiz gibi konulara genişletebileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde eğitim bilimlerinde bilgisayar destekli istatistik eğitimi amaçlanmaktadır. Öğrenciler ikiyönlü varyans analizi (ANOVA); Çoklu varyans analizi (MANOVA); Kovaryans analizi; Diskriminant amalizi; Küme analizi yöntemlerini bilsayarda yapmayı öğreneceklerdir. Bu testlerin SPSS programında kullanımı dersin içerğinde yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
2 | Araştırma Problemleri Geliştirme ve Uygun Araştırma Teknikleri Geliştirir | Tartışma, | |
3 | İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular | Tartışma, | |
4 | Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar | Gezi / Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir | Beyin Fırtınası, | |
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması nicel yöntemler | |
2 | Temel İstatiksel Kavramların Gözden Geçirilmesi | |
3 | Spss e giriş | |
4 | İkiyönlü varyans analizi (ANOVA) | |
5 | Çoklu varyans analizi (MANOVA) | |
6 | Kovaryans analizi | |
7 | Diskriminant analizi,Küme analizi | |
8 | Regresyon | |
9 | Yapısal eşitlik modellemesi | |
10 | Yapısal eşitlik modellemesi | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları ve değerlendirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Balcı,A.(2001), Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem A Yayınları. Büyüköztürk,B (2002 ), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. Dubai: Sage Publications. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar | |||||||||||||
2 | Araştırma Problemleri Geliştirme ve Uygun Araştırma Teknikleri Geliştirir | |||||||||||||
3 | İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular | |||||||||||||
4 | Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar | |||||||||||||
5 | İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir | |||||||||||||
6 | ||||||||||||||
7 | ||||||||||||||
8 | ||||||||||||||
9 | ||||||||||||||
10 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |