Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Mühendisliğinde Sonlu Eleman Yöntemi | YAP 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapı analizinde yaygın olarak kullanılan Sonlu Eleman Yönteminin uygulama alanlarını öğretmek, Sonlu eleman yönteminin temel kavramları, malzeme parametreleri ve sınır şartları, SE modellinin kurulması, çözüm yöntemleri, yerdeğiştirme, şekildeğiştirme ve gerilmelerin elde edilmesi, yük kabullerinin değişimlerinin yapı davranışına etkilerinin belirlenmesi, malzeme kabulleri ve malzeme parametrelerinin yapısal davranış üzerindeki etkilerinin incelenmesidir |
Dersin İçeriği | Sonlu eleman, düğüm noktası, serbestlik derecesi, yer değiştirme, şekildeğiştirme ve gerilme kavramları, rijitlik ve kütle matrisleri, sistem hareket denklemi, sınır şartları, yükleme şartları, denklem takımlarının çözümü, malzeme ve yük kabulleri, eksenel yüklü çubuklar, düzlem kafes kirişler ve eğilme çubukları, düzlem taşıyıcı elemanlar ile uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik model kurmayı öğrenir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Malzeme ve yük kabullerini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Statik ve dinamik yapı analizi becerilerinin geliştirilmesi | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Yapıların bir ve iki boyutlu analizini yapar | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Yapı analizi programlarının etkin kullanımı | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik problemleri ve Sonlu eleman yöntemine giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Matematik model kurulması, tanımlar, sonlu eleman ağı, eleman seçimi | 2. Hafta Sunusu |
3 | Modelleme teknikleri, malzeme ve yük kabulleri | 3. Hafta Sunusu |
4 | Virtüel iş ilkesi, hareket denklemi, | 4. Hafta Sunusu |
5 | Şekil fonksiyonları, matris işlemleri, elemanların birleştirilmesi | 5. Hafta Sunusu |
6 | Eksenel kuvvet etkisindeki elemanlar, düzlem kafes kiriş uygulamaları | 6. Hafta Sunusu |
7 | Kesme kuvveti etkisindeki elemanlar | 7. Hafta Sunusu |
8 | Eğilme momenti etkisindeki elemanlar | 8. Hafta Sunusu |
9 | Düzlem çerçevelerin analizi | 9. Hafta Sunusu |
10 | Düzlem çerçevelerin analizi | 10. Hafta Sunusu |
11 | İki boyutlu düzlem sonlu elemanlar | 11. Hafta Sunusu |
12 | İki boyutlu düzlem sonlu elemanlar-plak problemleri | 12. Hafta Sunusu |
13 | Yapı analizinde kullanılan yazılımlar | 13. Hafta Sunusu |
14 | Genel değerlendirme | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | J.N. REDY; An Intr. to the Finite Element Method, McGraw-Hill, 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Binaların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için güncel yönetmelikleri uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematik model kurmayı öğrenir | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Malzeme ve yük kabullerini bilir | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Statik ve dinamik yapı analizi becerilerinin geliştirilmesi | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Yapıların bir ve iki boyutlu analizini yapar | 5 | 5 | 5 | |||
5 | Yapı analizi programlarının etkin kullanımı | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |