Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zemin Özellikleri Ölçümü | GEO 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İleri Zemin Mekaniği Arazi Deneyleri ve Değerlendirilmesi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN BOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ERTAN BOL, |
Dersin Yardımcıları | Tek. Recep EYÜPLER Tek. Sebahattin İŞ Arş. Grv. Mustafa ÖZSAĞIR Arş. Grv. Kadir KOCAMAN Arş. Grv. Eylem ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste inşaat mühendisliği ile ilgili zemin lâboratuvar deneylerinde, fiziksel özelliklerin tayin metotlarına dair bilgilerin öğrenciye aktarolması ana amaç olarak öne çıkmaktadır. Derste temel tanımlar yapıldıktan sonra, laboratuvar zemin deneylerinin nasıl yapıldığına dair laboratuvar bilgileri öğrenciye kazandırılacaktır. Öğrencinin geoteknik problemlerinde kullanılacak parametrelerin tayini hakkında fikir sahibi olması gözetilmektedir. Dönem sonuna doğru hazırlanan raporların sunumu ile öğrencinin kazanımları değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği | Temel Tanımlar, Zemin Numuneleri, Laboratuvar Raporu. Su muhtevası, Likit Limit, Plastik Limit ve Rötre Limiti. Dane Çapı Dağılımı Analizi (Elek Analizi ve Hidrometre). Zeminlerin Dane Birim Hacim Ağırlık ve Relatif Sıkılık Tayini. Kompaksiyon Deneyi. Kaliforniya Taşıma Oranı (CBR) Deneyi. Sabit ve Düşen Seviyeli Permeabilite Deneyleri. Konsolidasyon Deneyi. Serbest Basınç Deneyi. Üçeksenli Basınç Deneyleri (Drenajlı ve drenajsız). Kesme Kutusu Deneyi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zemin laboratuvar deneylerinin önemini kendi cümleleri ile ifade eder | Tartışma, | |
2 | Geoteknik problemlerinde kullanılacak parametreleri gösterir | Tartışma, | |
3 | Zeminlerin fiziksel laboratuvar deneylerini yapar | Eğitsel Oyun, | |
4 | Zeminlerin mekanik laboratuvar deneylerini yapar | Eğitsel Oyun, | |
5 | Zeminlerin hidrolik iletkenlik laboratuvar deneylerini yapar | Eğitsel Oyun, | |
6 | Zemin laboratuvar deney sonuçlarını rapor eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) | |
2 | Zeminlerin Temel Fiziksel Özellikleri | |
3 | Elek Analizi, Hidrometre | |
4 | Özgül Ağırlık | |
5 | Zeminlerin Dane Birim Hacim Ağırlık ve Relatif Sıkılık Tayini | |
6 | Serbest Basınç Deneyi | |
7 | Üç Eksenli Hücre Kesme Deneyi (UU) | |
8 | Üç Eksenli Hücre Kesme Deneyi (CU) | |
9 | Kesme Kutusu | |
10 | Kesme Kutusu | |
11 | Permeabilite | |
12 | Kompaksiyon | |
13 | Kaliforniya Taşıma Gücü Oranı - CBR | |
14 | Raporların Sunumu ve Tartışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.DrErtan BOL, Zemin Özellikleri Ölçümü Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] TS 1500/2000, İnşaat Mühendisliğinde Zeminlerin Sınıflandırılması |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Zeminlerin ve zemin yapılarının depreme ve statik yüklere dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için güncel yönetmelikleri uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zemin laboratuvar deneylerinin önemini kendi cümleleri ile ifade eder | ||||||
2 | Geoteknik problemlerinde kullanılacak parametreleri gösterir | ||||||
3 | Zeminlerin fiziksel laboratuvar deneylerini yapar | ||||||
4 | Zeminlerin mekanik laboratuvar deneylerini yapar | ||||||
5 | Zeminlerin hidrolik iletkenlik laboratuvar deneylerini yapar | ||||||
6 | Zemin laboratuvar deney sonuçlarını rapor eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
5. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
6. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
7. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
8. Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 |
9. Performans Görevi (Laboratuvar) | 9 |
10. Performans Görevi (Laboratuvar) | 9 |
11. Performans Görevi (Laboratuvar) | 9 |
12. Performans Görevi (Laboratuvar) | 9 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 | 8 | 64 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |