Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrodalga Mühendisliği | ELE 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mikrodalgalar ve bu kapsamda kullanılacak düzenlerle ilgili teorik bilgilerin edinilmesi, mikrodalga mühendisliği uygulamalarının, tasarım ve analiz yöntemlerinin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Mikrodalgaya Mühendisliğine Giriş, Elektromanyetik Alanlar ve Dalgalar, İletim Hatları Teorisi, Smith Abağı, İletim Hatları Teorisi Türleri ve Uygulamaları, Mikrodalga Devre Analizi, Empedans Uyumlama, Mikrodalga Rezonatörler, Güç Bölücüleri ve Yönlü Kuplörler, Mikrodalga Filtreler, Ara Sınav, Osilatörler, Mikrodalga Yükselteç Tasarımı, Mikrodalga Sistemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pasif RF ve mikrodalga devrelerin analiz ve tasarımlarının yapılabilmesi | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Aktif RF ve mikrodalga yükselteçlerin analiz ve tasarımlarının yapılabilmesi | Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | İletim hattı uyumlama tekniklerinin verilmesi | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Mikrodalga mühendisliğinde kullanılan güncel simülasyon araçlarının tanıtılması | Gözlem, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodalgaya Mühendisliğine Giriş | |
2 | dB Kavramı | |
3 | Elektromanyetik Alanlar ve Dalgalar | |
4 | İletim Hatları Teorisi | |
5 | Smith Abağı | |
6 | İletim Hatları Teorisi Türleri ve Uygulamaları | |
7 | Mikrodalga Devre Analizi | |
8 | Empedans Uyumlama ve Ayarlama | |
9 | Mikrodalga Rezonatörler | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Güç Bölücüleri ve Yönlü Kuplörler | |
12 | Mikrodalga Filtreler | |
13 | Gürültü ve Doğrusal Olmayan Bozulma | |
14 | Aktif RF ve Mikrodalga Elemanlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | a |
Ders Kaynakları | 1.David M. Pozar, Microwave Engineering 4th Edition, John Wiley & Sons, 2012. 2.Robert E. Collin, Foundations for Microwave Engineering, 2nd Edition, IEEE Press, 2001. 3.G. D. Vendelin, A. M. Pavio, U. L. Rohde, Microwave Circuit Design Using Linear And Nonlinear Techniques , 2nd Edition, John Wiley & Sons, 2005. 4.Samuel Y. Liao, Microwave Devices and Circuits, Third Edition, Prentice Hall. 5.Joseph F. White, An Introduction to RF and Microwave Engineering, John Wiley & Sons, 2004. 6.Behzad Razavi, RF Microelectronics, Prentice Hall, 1998. 7.Guillermo Gonzalez, Microwave Transistor Amplifiers: Analysis and Design, 2nd Edition, Prentice Hall, 1996. 8.R. Ludwig & P. Bretchko, RF Circuit Design: Theory and Applications, Prentice Hall, 2000. 9.Chris Bowick, RF Circuit Design, 2nd Edition, Newnes 10.David M. Pozar, Microwave and RF Wireless Systems, John Wiley & Sons, 2012, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pasif RF ve mikrodalga devrelerin analiz ve tasarımlarının yapılabilmesi | |||||
2 | Aktif RF ve mikrodalga yükselteçlerin analiz ve tasarımlarının yapılabilmesi | |||||
3 | İletim hattı uyumlama tekniklerinin verilmesi | |||||
4 | Mikrodalga mühendisliğinde kullanılan güncel simülasyon araçlarının tanıtılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ödev | 15 |
3. Proje / Tasarım | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |