Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Etiği ve Bilinci | SAU 037 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÇELEBİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre kavramını etik bağlamda ele alabilme, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | çevresel konular ve problemlerin farkındalığını arttırma | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre-Etik Kavramları ve ilişkisi Concepts of Environment-Ethics | |
2 | İnsanoğlunun gelecek nesillere karşı sorumlulukları Man's responsibilities towards future generations | |
3 | Sürdürülebilirlik ve Etik Gıda ve Tarım Etiği, biyoteknoloji, genetik modifikasyonlar Sustainability and Ethics Food and Agriculture Ethics, biotechnology, genetic modifications | |
4 | Antroposentrik ve antroposentrik olmayan yaklaşımlar Anthropocentric and non-anthropocentric approaches | |
5 | İnançların çevreye bakışı ve Derin Ekoloji Perspectives on the Environment and Deep Ecology | |
6 | Ekolojik restorasyon, geri dönüşüm, tekrar kullanım Ecological restoration, recycling, reuse | |
7 | Ekosistem Etiği ve örnek uygulamalar Ecosystem Ethics and sample applications | |
8 | Çevre kirliliği etkenleri (Nüfus, kentleşme…) Environmental pollution factors (Population, urbanization) | |
9 | Suların Kirliliği Water Pollution | |
10 | Hava Kirliliği Air pollution | |
11 | Toprak, gürültü, radyoaktif kirlilik Soil, noise, radioactive pollution | |
12 | Çevre konusunda sosyal sorumluluklar ve önemi Social responsibilities and its importance for environment | |
13 | Önemli çevre konulu anlaşmalar Major environmental agreements | |
14 | Türkiye de çevre konulu çalışmalar ve duyarlılık Environmental studies and sensitivity in Turkey |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Sıra | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre kavramını etik bağlamda ele alabilme, | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
2 | çevresel konular ve problemlerin farkındalığını arttırma | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |