Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Etiği ve Bilinci SAU 037 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ÇELEBİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre kavramını etik bağlamda ele alabilme, Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 çevresel konular ve problemlerin farkındalığını arttırma Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre-Etik Kavramları ve ilişkisi Concepts of Environment-Ethics
2 İnsanoğlunun gelecek nesillere karşı sorumlulukları Man's responsibilities towards future generations
3 Sürdürülebilirlik ve Etik Gıda ve Tarım Etiği, biyoteknoloji, genetik modifikasyonlar Sustainability and Ethics Food and Agriculture Ethics, biotechnology, genetic modifications
4 Antroposentrik ve antroposentrik olmayan yaklaşımlar Anthropocentric and non-anthropocentric approaches
5 İnançların çevreye bakışı ve Derin Ekoloji Perspectives on the Environment and Deep Ecology
6 Ekolojik restorasyon, geri dönüşüm, tekrar kullanım Ecological restoration, recycling, reuse
7 Ekosistem Etiği ve örnek uygulamalar Ecosystem Ethics and sample applications
8 Çevre kirliliği etkenleri (Nüfus, kentleşme…) Environmental pollution factors (Population, urbanization)
9 Suların Kirliliği Water Pollution
10 Hava Kirliliği Air pollution
11 Toprak, gürültü, radyoaktif kirlilik Soil, noise, radioactive pollution
12 Çevre konusunda sosyal sorumluluklar ve önemi Social responsibilities and its importance for environment
13 Önemli çevre konulu anlaşmalar Major environmental agreements
14 Türkiye de çevre konulu çalışmalar ve duyarlılık Environmental studies and sensitivity in Turkey
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 11
1 Çevre kavramını etik bağlamda ele alabilme, 2 2 2 2 2 2
2 çevresel konular ve problemlerin farkındalığını arttırma 2 2 1 1 1 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 40
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 6 12
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,4
Dersin AKTS Kredisi 2