Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Afetler ve Afet Yönetimi | SAU 026 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deprem öncesi, sırası ve sonrası ne yapacağını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem, | |
2 | Afetlerin ülkelerin sürdürebilir kalkınmasındaki etkileri irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Afet yönetim döngüsünün öneminin ve gereklerinin bilincindedir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Ulusal Deprem Stratejisi Eylem Planı çerçevesinde yapılması gerekenleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Afet riskinin azaltılması için ne yapılması gerektiğini irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Afete dirençli toplum oluşturmayı planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
7 | Deprem öncesi, sırası ve sonrası ne yapacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet nedir? Afet çeşitleri. | Sunum Hafta1 + Kaynaklar |
2 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri, | Sunum Hafta 2 + Kaynaklar |
3 | Afet Yönetimi Döngüsü, Afet Terminolojisi | Sunum Hafta 3 + Kaynaklar |
4 | Ulusal Deprem Strateji Eylem Planı (UDSEP) | Sunum Hafta 4 + Kaynaklar |
5 | Türkiye Afet Müdahale Planı-1 | Sunum Hafta 5 + Kaynaklar |
6 | Türkiye Afet Müdahale Planı-2 | Sunum Hafta 6 + Kaynaklar |
7 | Deprem nedir? Deprem büyüklüğü ve şiddeti | Sunum Hafta 7 + Kaynaklar |
8 | Türkiye ve Dünyanın depremselliği | Sunum Hafta 8+ Kaynaklar |
9 | Seller. Heyelanlar, Tsunami | Sunum Hafta 9 + Kaynaklar |
10 | Türkiye ve Dünyada afet zararları azaltma çalışmaları | Sunum Hafta 10 + Kaynaklar |
11 | Proje sunumları | Sunum Hafta 11 + Kaynaklar |
12 | Proje Sunumları | Sunum Hafta 12 + Kaynaklar |
13 | Proje Sunumları | Sunum Hafta 13 + Kaynaklar |
14 | Proje Sunumları | Sunum Hafta 14 + Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Hyogo Framework for Action (2005-2015), 2007, Building the resilience of Nations and Communities, United Nations, ISDR Publication 1037, Geneva. 2- Smith, K. 2000, Environmental Hazards, Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420p. 3- UDSEP (2012-2023), 2011, Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı, T.C.Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 83 sayfa, Ankara. 4- Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, 2007, Resmi Gazete 6.Mart.2007, Sayı: 26454. 5- Türkiye Afet Müdahale Planı, T.C.Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 41 sayfa, Ankara. 6- T.C. Kalkınma Bakanlığı Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018) Afet Yönetiminde Etkinlik Raporu (yayınlanmamış). |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Deprem öncesi, sırası ve sonrası ne yapacağını bilir. |
2 | Afetlerin ülkelerin sürdürebilir kalkınmasındaki etkileri irdeler |
3 | Afet yönetim döngüsünün öneminin ve gereklerinin bilincindedir |
4 | Ulusal Deprem Stratejisi Eylem Planı çerçevesinde yapılması gerekenleri bilir |
5 | Afet riskinin azaltılması için ne yapılması gerektiğini irdeler |
6 | Afete dirençli toplum oluşturmayı planlayabilir. |
7 | Deprem öncesi, sırası ve sonrası ne yapacağını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |