Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitelikli Değerlendirme | EBB 025 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Nitelikli Ölçme |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nitelikli ölçme araçlarının değerlendirilmesine uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri geliştirilir |
Dersin İçeriği | a) Doğrusal değerlendirme b) Logaritmik değerlendirme c) Ln değerlendirme d) Kuvvetsel değerlendirme e) Trigonometrik değerlendirme f) Hiperbolik değerlendirme g) Ekponansiyel değerlendirme h) Faktöriyel değerlendirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Doğru seçeneğe puan ataması yapar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | |
2 | 2) Yanlış seçeneğe puan ataması yapar | Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 3) Ölçme aracına uygun değerlendirme yöntemi belirler | Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | 4) Ölçme amacına uygun değerlendirme yöntemi belirler | Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | 5) Fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini tanımlar | Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | 6) Ölçme amacına uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini belirler | Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | 7) Matematiksel fonksiyonların değerlendirmedeki önemini bilir | Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | 8) Birey merkezli değerlendirme yapar | Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | 9) Bilgi merkezli değerlendirme yapar | Mikro Öğretim, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ders temel bilgileri | |
2 | standar değerlendirme yöntemleri | |
3 | standart değerlendirme yöntemleri ile nitelikli değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırılması | |
4 | Doğrusal değerlendirme | |
5 | Logaritmik değerlendirme | |
6 | Ln değerlendirme | |
7 | ara sınav | |
8 | Kuvvetsel değerlendirme | |
9 | Trigonometrik değerlendirme | |
10 | Hiperbolik değerlendirme | |
11 | Ekponansiyel değerlendirme | |
12 | Faktöriyel değerlendirme | |
13 | matematiksel işlemler için temel yazılım bilgileri | |
14 | nitelikli değerlendirme paket program nicelik, nitelik ve kullanım bilgileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) YILMAZ İSMAİL (2018). VDOİHİ Bağımlı Olasılık. Nobel Akademik Yayıncılık 2) YILMAZ İSMAİL (2018). VDOİHİ Bağımlı Olasılık Soru Problem ve İspat Çözümleri. Nobel Akademik Yayıncılık 3) YILMAZ İSMAİL, YALÇIN NECATİ (2011). Probability and possibility calculation statistics for data variables VDOİHİ statistical methods for combined stage percentage calculation. International Online Journal of Educational Sciences, 3(3), 957-979. 4) ATILGAN HAKAN (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık 5) GÜLER NEŞE (2021) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Pegem Akademik Yayıncılık 6) GÖMLEKSİZ MÜFİT, ERKAN SERDAR (2022). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık 7) TEKİNDAL SATILMIŞ (2019). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık 8) KARİP EMİN (2015). Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık 9) TURGUT M. FUAT, BAYKUL YAŞAR (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık 10) USTAOĞLU AYŞEGÜL, DORUK KÜRŞAT (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık 11) DURMUŞ SONER, BAHAR MEHMET, NARTGÜN ZEKERİYA, BIÇAK BAYRAM (2015). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Pegem Akademik Yayıncılık. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | 1) Doğru seçeneğe puan ataması yapar | |
2 | 2) Yanlış seçeneğe puan ataması yapar | |
3 | 3) Ölçme aracına uygun değerlendirme yöntemi belirler | |
4 | 4) Ölçme amacına uygun değerlendirme yöntemi belirler | |
5 | 5) Fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini tanımlar | |
6 | 6) Ölçme amacına uygun, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini belirler | |
7 | 7) Matematiksel fonksiyonların değerlendirmedeki önemini bilir | |
8 | 8) Birey merkezli değerlendirme yapar | |
9 | 9) Bilgi merkezli değerlendirme yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |