Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan İlişkileri ve İletişim | EFG 008 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin aile içi, okul, profesyonel ve sosyal hayatta ki kişilerarası ilişkileri ve bu ilişkiler üzerinde etkili olan bireye, çevreye ve topluma ait özellikleri ve kişilerarası ilişkilerde önemli olan sözel ve sözel olmayan unsurları bilmeleri ve bunlara ilişkin farkındalık geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında, iletişim sürecine ilişkin temel kavramlar, kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi, iletişimde dinleme, empati, kendini açma, sözsüz iletişim, güvengenlik, çatışma çözme, aile içi ilişkiler ve okulda kişilerarsı ilişkiler ve iletişim konuları anlatılmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişilerarası İlişkiler ve iletişime dair temel kavramları, kuramları öğrenir ve bunları hem kendi yaşamına uygular hem de bir kurguya uygular. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Kişilerarası İletişimin ne olduğunu, temel işlevlerini ve kabullerini açıklar. | ||
3 | Temel iletişim becerilerinin neler olduğunu bilir ve kendi iletişim becerilerine dair farkındalık kazanır. | ||
4 | Empatik anlayışın ne olduğunu kavrar ve uygulamaya çalışır. | ||
5 | Kişilerarası iletişimde kendini uygun açmanın ne olduğunu bilir ve yaşamında uygular. | ||
6 | Farklı çatışmayla baş etme yöntemleri olduğunu bilir, kendi tarzına dair farkındalık kazanır ve yeni baş etme yöntemlerini kullanmaya çalışır. | ||
7 | Kişilerarası iletişimde bilişsel süreçlerin etkisini anlar, iletişimi olumsuz etkileyen inançlarını fark eder ve değiştirmeye çalışır. | ||
8 | İlişkilerde yaşadığı sorunları etkileşim grubunda paylaşır, yeni farkındalıklar kazanır ve bu farkındalıklarını yaşama geçirmeye çalışır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimde Temel Kavramları | |
2 | İletişim becerilerine genel bir bakış | |
3 | Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi | |
4 | Kişilerarası ilişkiler ve İletişimde Dinleme | |
5 | Kişilerarası ilişkiler ve Empati | |
6 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde kendini açma | |
7 | Kişilerarası ilişkilerde sözsüz iletişim | |
8 | Arasınav | |
9 | Kişilerarası ilişkilerde çatışma ve çatışma çözme | |
10 | Temel psikolojik danışma becerileri | |
11 | İletişim ve ego durumları | |
12 | Aile içi ilişkiler ve iletişim | |
13 | Okulda kişilerarası ilişkiler ve iletişim | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kaya, A. (2017). Kişilerarası İlişkiler ve İletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Kişilerarası İlişkiler ve iletişime dair temel kavramları, kuramları öğrenir ve bunları hem kendi yaşamına uygular hem de bir kurguya uygular. | |
2 | Kişilerarası İletişimin ne olduğunu, temel işlevlerini ve kabullerini açıklar. | |
3 | Temel iletişim becerilerinin neler olduğunu bilir ve kendi iletişim becerilerine dair farkındalık kazanır. | |
4 | Empatik anlayışın ne olduğunu kavrar ve uygulamaya çalışır. | |
5 | Kişilerarası iletişimde kendini uygun açmanın ne olduğunu bilir ve yaşamında uygular. | |
6 | Farklı çatışmayla baş etme yöntemleri olduğunu bilir, kendi tarzına dair farkındalık kazanır ve yeni baş etme yöntemlerini kullanmaya çalışır. | |
7 | Kişilerarası iletişimde bilişsel süreçlerin etkisini anlar, iletişimi olumsuz etkileyen inançlarını fark eder ve değiştirmeye çalışır. | |
8 | İlişkilerde yaşadığı sorunları etkileşim grubunda paylaşır, yeni farkındalıklar kazanır ve bu farkındalıklarını yaşama geçirmeye çalışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|