| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlkokul Ders Kitapları İncelemesi | SNE 005 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih Selim SELLÜM |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının, ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri kavrayarak değerlendirmeler yapabilmesidir. |
| Dersin İçeriği | Öğretmen adaylarının, ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri kavrayabilmesi; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilmesi; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleyebilmesi. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders kitabıyla ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilir. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Ders kitaplarını ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler bakımından inceleyebilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders kitabıyla ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Ders kitabıyla ilgili temel kavramlar | |
| 3 | İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri | |
| 4 | İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri | |
| 5 | İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri | |
| 6 | Öğretim Programı unsurları-ders kitabı ilişkisi | |
| 7 | Öğretim Programı unsurları-ders kitabı ilişkisi | |
| 8 | Öğretim Programı unsurları-ders kitabı ilişkisi | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Ders kitabı değerlendirme | |
| 11 | Ders kitabı değerlendirme | |
| 12 | Ders kitabı değerlendirme | |
| 13 | Ders kitabı değerlendirme | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Küçükahmet, L. (2003). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ders kitabıyla ilgili temel kavramları bilir. | |||||||||||||||
| 2 | İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri bilir. | |||||||||||||||
| 3 | Ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilir. | |||||||||||||||
| 4 | Ders kitaplarını ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler bakımından inceleyebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 106 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||