Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | SNE 206 | 4 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ, Arş.Gör. FATİH SELİM SELLÜM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, topluma hizmet uygulamalarının önemine dikkat çekme, toplumun güncel sorunlarının belirlemesine ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılmasını amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerinin önemi; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında topluma hizmet eden kurumların / kuruluşların çalışmalarını topluma hizmet kapsamında değerlendirir. | ||
2 | 2. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler önerir. | ||
3 | 3. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak yürütülen bir topluma hizmet projesinde aktif olarak görev yapar | ||
4 | 4. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlediği / katıldığı bilimsel etkinlikleri değerlendirir. | ||
5 | 5. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yaptığı faaliyetleri değerlendirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | *Ders içeriğinin tanıtılması ve dönem çalışma planının oluşturulması. *https://gonulluyuzbiz.gov.tr/ - Genç Gönüllüler Portalının tanıtılması. | *Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi (EBS) üzerinden ders içeriğinin incelenmesi. *www.gencgonulluler.gov.tr adresinden Genç Gönüllüler Portalı’nın incelenmesi |
2 | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. *Sakarya ilinde yer alan ve ziyareti / tanıtımı yapılacak kurumların / kuruluşların belirlenmesi ve programlanması | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
3 | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. *Topluma Hizmet Uygulaması dersi kapsamında 1.kurum / kuruluş ziyareti ve tanıtımı *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje tekliflerinin hazırlanması çalışmaları. | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje tekliflerinin hazırlanması *Ziyaret edilecek ve tanıtılacak kurumla / kuruluşla ilgili bilgi alınması ve ön hazırlık yapılması. |
4 | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım *Topluma Hizmet Uygulaması dersi kapsamında 2.kurum / kuruluş ziyareti ve tanıtımı *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında hazırlanan proje tekliflerinin değerlendirilmesi ve grup olarak uygulanacak topluma hizmet uygulamaları dersi projesine karar verilmesi. *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamındaki proje önerilerinin öğrenciler tarafından SABİS’e yüklen | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. *Ziyaret edilecek ve tanıtılacak kurumla / kuruluşla ilgili bilgi alınması ve ön hazırlık yapılması. |
5 | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım * Topluma Hizmet Uygulaması dersi kapsamında 2.kurum / kuruluş ziyareti ve tanıtımı * Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarına başlanması | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
6 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım *Kurum/ Kuruluş ziyareti ve tanıtımı evrakının öğrenciler tarafından SABİS’e yüklenmesi ve değerlendirilmesi (ARA SINAV) | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. |
7 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
8 | * Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunulması. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunma. |
9 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunma. |
10 | * Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
11 | * Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
12 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi *Öğrencilerinin katıldığı / düzenlediği bilimsel etkinlikleri tanıtım evrakının SABİS’e yüklenmesi ve değerlendirilmesi (ARA SINAV) | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
13 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında öğrencilerinin grup halinde gerçekleştirdikleri topluma hizmet uygulamaları dersi projesini sonuçlandırmaları, evrakın SABİS’e yüklenmesi (FİNAL) | |
14 | *Öğrencilerinin dönem içinde yaptıkları topluma hizmet uygulamaları çalışmalarını değerlendirmelerini içeren evrakın SABİS’e yüklenmesi ve değerlendirilmesi (FİNAL) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında topluma hizmet eden kurumların / kuruluşların çalışmalarını topluma hizmet kapsamında değerlendirir. | 5 | ||||||||||||||
2 | 2. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler önerir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | 3. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak yürütülen bir topluma hizmet projesinde aktif olarak görev yapar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
4 | 4. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlediği / katıldığı bilimsel etkinlikleri değerlendirir. | 5 | 5 | |||||||||||||
5 | 5. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yaptığı faaliyetleri değerlendirir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 30 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 105 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |