| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Suların Arıtılması | CVM 302 | 6 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASUDE ATEŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ASUDE ATEŞ, |
| Dersin Yardımcıları | yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mühendislik Bilimleri ve Mühendislik Tasarımı kapsamına giren Suların Arıtılması dersinde; içme sularının kaynakları ve çeşitleri, temel karakteristikleri ve arıtılma tekniklerinin tasarım ve projelendirme esasına göre verilmesi, bu bilgilerin mühendislikte nerelerde, nasıl kullanılacağının uygulamasının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | İçme suyu arıtma metodlarının incelenmesi, biriktirme, havalandırma ,çöktürme, filtrasyon, dezenfeksiyon gibi ana hatların tasarım ve proje esaslarının örnek çözümlerle ele alınarak mühendislik formatının oluşturulması ve öğrencilere aktarılması |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İçme suyu özelliklerini bilir , içme suyu arıtımında karşılaşılacak sorunlara karşı hangi temel işlemlerin uygulanacağını tespit eder. İçme suyu hakkında yasal müfredatı tanır | ||
| 2 | Biriktirme haznelerini ve Havalandırma havuzu sistemlerini tanır, hesaplamalarıyla tasarlar. | ||
| 3 | Koagülasyon , Flokülasyon ve Çöktürme ünitelerini tanır, hesaplamalarıyla tasarlar | ||
| 4 | Filtrasyon ünitesini filtreleri tiplerine bağlı olarak tasarlar. Dezenfeksiyon prosesini tanır, farklı dezenfektanların etkilerini yorumlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İçme sularının özellikleri, tasfiye metodları , metod seçimi | |
| 2 | İçme suyu standartlarının incelenmesi | |
| 3 | Biriktirme haznelerinin ve Havalandırma ünitesi tiplerinin incelenmesi | |
| 4 | Havalandırma ünitesi proje esasları ve tasarımı | |
| 5 | Koagülasyon prosesi, dizayn parametreleri ,tasarımı | |
| 6 | Flokülasyon prosesi , dizayn parametreleri ,tasarımı | |
| 7 | İçme suyu arıtma tesis tasarım, kontrol -1 | |
| 8 | Çöktürme havuzu tasarımı ve boyutlandırılması | |
| 9 | Filtrasyon ünitesi amacı, mekanizması, | |
| 10 | Filtre çeşitleri ve projelendirilmesi esasları | |
| 11 | Dezenfeksiyon, Koku ve tat kontrolü ,Demir ve mangan giderilmesi yöntemlerinin incelenmesi | |
| 12 | İçme suyu arıtma tesis tasarımı kontrol -2 | |
| 13 | Adsorpsiyon ,Sertlik ve agresiflik giderimi, İyon değiştirme yöntemlerinin incelenmesi | |
| 14 | İçme suyu arıtma tesis tasarımı kontrol -3 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995 |
| Ders Kaynakları | 1- Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995 2- Su ve Atıksu Mühendisliği, Cilt I, Cilt II (Yılmaz Muslu, 2005). 3- Su ve Atıksu Arıtımında Fiziksel Temel İşlemler Prof. Dr. Kadir Kestioğlu |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İçme suyu özelliklerini bilir , içme suyu arıtımında karşılaşılacak sorunlara karşı hangi temel işlemlerin uygulanacağını tespit eder. İçme suyu hakkında yasal müfredatı tanır | |||||||||||
| 2 | Biriktirme haznelerini ve Havalandırma havuzu sistemlerini tanır, hesaplamalarıyla tasarlar. | |||||||||||
| 3 | Koagülasyon , Flokülasyon ve Çöktürme ünitelerini tanır, hesaplamalarıyla tasarlar | |||||||||||
| 4 | Filtrasyon ünitesini filtreleri tiplerine bağlı olarak tasarlar. Dezenfeksiyon prosesini tanır, farklı dezenfektanların etkilerini yorumlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||