| 1 | 
                                    Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 2 | 
                                    Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 3 | 
                                    Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 4 | 
                                    Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 5 | 
                                    Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 6 | 
                                    Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 7 | 
                                    Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 8 | 
                                    Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 9 | 
                                    Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 10 | 
                                    Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 11 | 
                                    Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 12 | 
                                    Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 13 | 
                                    Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 14 | 
                                    Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 15 | 
                                    Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             |