Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Teknolojileri | EBB 108 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, Öğr.Gör.Dr. AYDIN KİPER, Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Öğretim teknolojisini anlayabilme, öğretim teknolojisinin önemini kavrama, öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitimde bilgi teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalarından haberdar olma, öğretim materyali tasarlama konusunda güncel bilgiye sahip olma. |
Dersin İçeriği |
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojisi kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Öğretim materyallerini geliştirmeye yönelik tasarım ilkelerini açıklar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile bağdaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
8 | Öğretim teknolojisinin önemini analiz eder. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
9 | Öğretim materyallerini amaca uygunluğu ve işlerliği açısından değerlendirir | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
10 | Öğretim teknolojilerinin eğitim süreçlerine etkilerini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar. Eğitimin, teknolojinin, eğitim teknolojisinin ve öğretim teknolojisinin tanımı. | |
2 | Öğretim teknolojisi ve bilim arasındaki ilişki. Öğretim teknolojisinin ilgi alanları. | |
3 | Eğitimde bilgi teknolojileri. Öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması. | |
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar | |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamalar | |
6 | Öğretim materyali geliştirmede tasarım ilkeleri. | |
7 | Öğretim materyali geliştirmede öğrenme ve öğretme yöntemleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | İnternetin tanımı. İnternet ve eğitim uygulamaları. | |
10 | Web 2.0’ın tanımı ve içeriği. | |
11 | Öğretim teknolojileri olarak web 2.0 araçları | |
12 | Alana özgü nesne ambarı | |
13 | Tematik öğretim materyali | |
14 | Öğretim materyallerinin değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
[1] Kıyıcı, M., Horzum, MB., Akgün, ÖA., Kiper, A., Kırksekiz, A., Demir Kaymak, Z., İşbulan, O., Uysal, M., Tercan, SS., Albayrak, E., Hamutoğlu B., Çam, E., Canan Güngören, Ö., Duman, İ, Gökmen, ÖF. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders notu. [2] Öğretim Programları https://ttkb.meb.gov.tr
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin farkındadır. | ||||||
2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alan terminolojisini anadilin dil bilgisi kurallarına sadık kalarak kullanır. | ||||||
3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili duygu, düşünce ve olguları her türlü kültürel ve sosyal bağlamda ifade edebilecek dilsel etkileşimde bulunur | ||||||
4 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını belirleyebilecek dilsel etkileşimde bulunur. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlar ile olumlu kabul çerçevesinde iletişim kurar. | ||||||
7 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve her birini açıklar. | ||||||
8 | Mesleki danışmalık yardım sürecinde kullanılacak ölçme araçlarını amaçına uygun kullanır. | ||||||
9 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili elde ettiği araştırma sonuçlarını amaca uygun şekilde yorumlar. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları bilir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları amaçları doğrultusunda etkin kullanır. | ||||||
12 | Çeşitli iletişim araçlarını kullanarak rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, görüş ve önerilerini etkili şekilde ifade eder. | ||||||
13 | Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını planlar. | ||||||
14 | Danışana ve duruma özgü koşulları psikolojik danışma sürecini planlarken dikkate alır. | ||||||
15 | Hizmet verdiği kurumun değişen ihtiyaçlarına uygun önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini gerçekleştirir. | ||||||
16 | Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını yürütür ve sonlandırır. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sosyal kaynaklarıından destek talep eder. | ||||||
18 | Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir ve bu kapsam çerçevesinde okul paydaşlarına hizmet sunar. | ||||||
19 | Gelişim, öğrenme ve kişilik kuramlarını referans alarak danışanların problemlerini bilimsel bir bakış ile çerçevelendirir. | ||||||
20 | Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar. | ||||||
21 | Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir. | ||||||
22 | Rehberlik hizmetlerini etkili yürütebilmek için öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | ||||||
23 | Çeşitli uyum bozukluklarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi, müdahale planının geliştirilmesi, uygulama ve izleme süreçlerini gerçekleştirir. | ||||||
24 | Bireysel ve grupla psikolojik danışma yapabilme becerisini bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını planlar. | ||||||
25 | Bireysel ve grupla psikolojik danışma yaparken bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır. | ||||||
26 | Yaşam dönemlerinde ortaya çıkabilecek gelişimsel krizlerin sağaltımına yönelik bir rehberlik programını uygular. | ||||||
27 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanının etik ilkerine sadık kalarak olumlu kabul çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır | ||||||
28 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını dikkate alarak grupla ya da bireysel psikolojik danışma gerçekleştirir. | ||||||
29 | Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur. | ||||||
30 | Mesleki etik ilkelere riayet ederek farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlara uygun psikolojik danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır. | ||||||
31 | İnsan ilişkileri ve iletişimin temel ilkelerine uygun mesleki tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojisi kavramını açıklar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Öğretim materyallerini geliştirmeye yönelik tasarım ilkelerini açıklar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile bağdaştırır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Öğretim teknolojisinin önemini analiz eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Öğretim materyallerini amaca uygunluğu ve işlerliği açısından değerlendirir | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Öğretim teknolojilerinin eğitim süreçlerine etkilerini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |