Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atölye II | RSM 202 | 4 | 2 + 4 | 4 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | ATÖLYE I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU, Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Resim teknik ve becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Resimsel Mekan kurgulanması, açık-koyu, ön-arka ilişkisi bağlamında oluşturur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Portfolyo, |
2 | Modelden insan anatomisi çözümler. Resimsel düzlemde organize eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Mekan ve modeli aynı komposizyonda kurgular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Modelden insan anatomisi çözümler. Resimsel düzlemde yağlı boya ile uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Model ve pozuyla ilişkili bir serbest mekan tasarlar ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Portfolyo, |
6 | Değerlendirme aşamasında eleştirel bakışı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Portfolyo, |
7 | Dış dünyaya farkındalık geliştirme ve sanatsal bir bağlamında önerir projelendirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İç mekan komposizyon, açık-koyu, renkli ön eskiz | Kağıt üzerine |
2 | İç mekan komposizyon, açık-koyu, renkli ön eskiz | Kağıt üzerine |
3 | Canlı Model Çalışması | Kağıt üzerine |
4 | Canlı Model Çalışması | Kağıt üzerine |
5 | Mekan ile birlikte canlı Model Çalışması, | Tuval üzerine yapılır |
6 | Mekan ile birlikte canlı Model Çalışması, | Tuval üzerine yapılır |
7 | Canlı Model Çalışması devam. | Tuval üzerine yapılır/ 12. haftanın eskizleri değerlendirilir. |
8 | 2. Canlı Model Çalışması, mekan seçimi serbesttir. | Kağıt üzerine ön eskizler |
9 | 2. Canlı Model Çalışması, mekan seçimi serbesttir | Tuval üzerine çalışma |
10 | 2. Canlı Model Çalışması, mekan seçimi serbesttir | Tuval üzerine çalışma devam |
11 | Değerlendirme | |
12 | Öğrenci kampüs içersinde bir iç ya da dış mekana sanatsal bir proje önerisinde bulunur. | Öneriler ve eskizler |
13 | Öğrenci kampüs içersinde bir iç ya da dış mekana sanatsal bir proje önerisinde bulunur. | Öneriler ve eskizler |
14 | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | APOLLINAIRE, Guillaume.,Kübist Ressamlar-Estetik Düşünceler, |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Atölye) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Atölye) | 2 | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |