| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gravür Uygulamaları I | RSM 319 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatsal ifadelerinde seçenek olarak kullanabileceği olanağını yaratmak;Bu teknikle kendilerini sanatsal yaklaşımları içinde araştırmaya ve kişisel anlatım biçimlerini oluşturmaya yönelik deneysel çalışmalar yapmayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Çağdaş sanatçılardan sunumlarla iyi çalışmaların ortak özelliklerinin görülmesi ve bunların ışığında proje geliştirmek.Bu projeler için uygulanmaların yapılması aşamasında çeşitli yönlendirmelerin yapılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle konsept oluşturur | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| 2 | Konsepte uygun taslak hazırlar | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Ortaya çıkan taslağın uygun malzeme ve teknik çerçevesinde uygular | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Araştırma ve yaratma mantığını gravür baskı yöntemine uyarlar | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| 5 | Çağdaş gelişim ve uygulamalar ışığında resim sanatının genişleyen ufuk ve boyutlarını gravür baskı yöntemleriyle geliştirir | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| 6 | Gravür baskı tekniği becerisi gelişir | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gravürün Tarihçesi, sanatçılar ve eserleri | |
| 2 | Gravür tekniği ve malzemeleri hakkında bilgilerin verilmesi | |
| 3 | gravür için eskiz çizimi | |
| 4 | Eskiz çizimi | |
| 5 | kalıp hazırlama | |
| 6 | kalıp hazırlama | |
| 7 | baskı alma | |
| 8 | baskı alma | |
| 9 | eskiz çizimi | |
| 10 | kalıp hazırlama with aquatinta technique | |
| 11 | kalıp hazırlama | |
| 12 | Baskı alma | |
| 13 | Baskı alma | |
| 14 | Baskıların numaralandırılması imza ve değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ATAR ,-Cantürk,F.,KINIKLI,O.;Sanat ve iş Teknolojisi,Esk.A:Ö:F: Yay., 1993; ASLIER,M. ETİ,E., ve IŞINGÖR,M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER,Mustafa,Grafik Sanatlar,Tarih ve Yorumlar,İst.,MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart,1986. Kütüphane |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle konsept oluşturur |
| 2 | Konsepte uygun taslak hazırlar |
| 3 | Ortaya çıkan taslağın uygun malzeme ve teknik çerçevesinde uygular |
| 4 | Araştırma ve yaratma mantığını gravür baskı yöntemine uyarlar |
| 5 | Çağdaş gelişim ve uygulamalar ışığında resim sanatının genişleyen ufuk ve boyutlarını gravür baskı yöntemleriyle geliştirir |
| 6 | Gravür baskı tekniği becerisi gelişir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Sözlü Sınav | 4 | 2 | 8 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||