| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Introductıon To Law | ISL 121 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇEN TURAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA YASAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | The general aim of this course is to show students main rules of law and institutions of law. Beside, aim of this course is to prepare a infrastructure for the other courses of law. |
| Dersin İçeriği | The general objective of this course is to provide students with foundations and sources of law; legal systems; codification; classification of law and legal systems; national and international law; constitutional law; administrative law; personal relations, family law (of succession); legal entities; property and ownership; rights and liabilities |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | One distinguishes lthe legal rules from the other social order’s rules. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | One enumarates the law systems and aligns each other. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Sne knows what does mean of law sanction and to comments aboutcharacteristics of effective law sanction. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | One compares the public law with private law. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | One describes constitution, rule, decree having force of law and toascertains differences of each other. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | One compares bylaws with regulations in terms of the supervising organs. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 7 | One analyses why doesn’t enforcement of law step back to the past. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 8 | One expresses with samples the mean of personality, when it starts andfinishes | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 9 | Procedures, actions and responsibility in law | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 10 | Perfected person who can reach, understand and transfer about the Turkish juridical system | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 11 | One knows circumstances of licences of act and classifies the persons interms of their licences of act. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sources of social order rules | |
| 2 | Describe to law from some aspects and main aims of law | |
| 3 | Classifications of sanction in law and its samples | |
| 4 | Main law systems | |
| 5 | The main branches of law | |
| 6 | Private law 1 | |
| 7 | Private law 2 | |
| 8 | Public law | |
| 9 | mid-term exam | |
| 10 | Turkish Positive Law and its problems | |
| 11 | Practice of law | |
| 12 | Concept of right and ownership of right | |
| 13 | Procedural law | |
| 14 | Responsibility in law |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Aybay, Rona Introduction to Law, Bilgi Üniversitesi Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | One distinguishes lthe legal rules from the other social order’s rules. | ||||||||
| 2 | One enumarates the law systems and aligns each other. | ||||||||
| 3 | Sne knows what does mean of law sanction and to comments aboutcharacteristics of effective law sanction. | ||||||||
| 4 | One compares the public law with private law. | ||||||||
| 5 | One describes constitution, rule, decree having force of law and toascertains differences of each other. | ||||||||
| 6 | One compares bylaws with regulations in terms of the supervising organs. | ||||||||
| 7 | One analyses why doesn’t enforcement of law step back to the past. | ||||||||
| 8 | One expresses with samples the mean of personality, when it starts andfinishes | ||||||||
| 9 | Procedures, actions and responsibility in law | ||||||||
| 10 | Perfected person who can reach, understand and transfer about the Turkish juridical system | ||||||||
| 11 | One knows circumstances of licences of act and classifies the persons interms of their licences of act. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 22 | 22 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||