| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Medya | SAU 706 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Medya Teknolojileri. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Dijital medya kapsamında var olan ve gelişen kavramları, trendleri, tüketici davranışlarını ve bu teknolojilerin habercilikle ilişkisini ve haberciliğe etkisini tartışmak amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Dijital medya ve teknolojilerinin temel kavramları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ağ, ağ toplumu, blog, dijital yayımcılık ve yayıncılık gibi konularda informatif bilgi ve yorum yeteneği geliştirecekler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Türkiye´de dijital teknolojilerle ilişkili olan toplumsal deneyim ve pratikleri diğer ülkelerle karşılaştırabilir ve karşılaştırmalı analiz yapabilecekler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Dijital medya dünyasında etik tartışmalar yapabilecek ve habercilik mesleğinin önemli kilometre taşı sayılan haberin-haberciliğin güvenirliği gibi konularda düşünce ve yorum geliştirebilecekler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Yeni medya alanında temel kuram, kavram ve fikirlere eleştirel bir yaklaşımla ele almayı öğreneceklerdir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Ağların temel kavramları ve tarihçesi | |
| 3 | Türkiye'de dijital meda | |
| 4 | Dijital gazetecilikte anahtar konular | |
| 5 | Sosyal ağlar ve bloglar | |
| 6 | Wiki-gazeteciliği | |
| 7 | Wiki sızıntıları: Yeni fırsatlar? | |
| 8 | Sanal Kimlikler | |
| 9 | Yayımcılıkta yaklaşımlar | |
| 10 | Ayrılmalarda trendler | |
| 11 | Paylaşma kültürü | |
| 12 | Siberaktiviteler ve Siberterör | |
| 13 | Etkileşim Teorileri | |
| 14 | Yakınsama Teorileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | New Yorker, First Monday, Wired, Birikim. |
| Ders Kaynakları | Tolga Kara, Sosyal Medya Endüstrisi, Beta, 2013. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Ağ, ağ toplumu, blog, dijital yayımcılık ve yayıncılık gibi konularda informatif bilgi ve yorum yeteneği geliştirecekler |
| 2 | Türkiye´de dijital teknolojilerle ilişkili olan toplumsal deneyim ve pratikleri diğer ülkelerle karşılaştırabilir ve karşılaştırmalı analiz yapabilecekler |
| 3 | Dijital medya dünyasında etik tartışmalar yapabilecek ve habercilik mesleğinin önemli kilometre taşı sayılan haberin-haberciliğin güvenirliği gibi konularda düşünce ve yorum geliştirebilecekler |
| 4 | Yeni medya alanında temel kuram, kavram ve fikirlere eleştirel bir yaklaşımla ele almayı öğreneceklerdir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 9 | 9 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||