Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bentik Alg Ekolojisi | BIY 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bentik alg topluluklarının yapısı, populasyon dinamikleri ve söz konusu dinamikleri etkileyen ekolojik faktörlerin tanımlanması ve çalışma yöntemlerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bentik alg ekolojisinde temel kavramlar; kullanılan son teknikler; bentik alg toplulukları; yaşamsal süreçleri ve bu süreci etkileyen çevresel faktörler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bentik alg ekolojisine giriş (genel kavramlar ve bentik alg ekolojisinde yeni gelişmeler) | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Bentik alg ekolojisi ve sistematiğinde kullanılan yeni teknikler ve uygulamaları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Epifitik alg toplulukları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Epilitik alg toplulukları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Epipelik alg toplulukları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Epizoik alg toplulukları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Metafitik alg toplulukları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Endofitik ve endozoik alg toplulukları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | Sınav , |
10 | Toprak florası, sıcak su kaynak florası, kar ve buz florası | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
11 | Bentik alglerde görülen ritmik hareket | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | Bentik alglerin bentik zonda derinlikle dağılımı | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Bentik algler üzerinde avcıların rolü | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | Antropojenik faktörlerin bentik algler üzerine etkisi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | Arazi uygulaması | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bentik alg ekolojisine giriş (genel kavramlar ve bentik alg ekolojisinde yeni gelişmeler) | |
2 | Bentik alg ekolojisi ve sistematiğinde kullanılan yeni teknikler ve uygulamaları | |
3 | Epifitik alg toplulukları | |
4 | Epilitik alg toplulukları | |
5 | Epipelik alg toplulukları | |
6 | Epizoik alg toplulukları | |
7 | Metafitik alg toplulukları | |
8 | Endofitik ve endozoik alg toplulukları | |
9 | Toprak florası, sıcak su kaynak florası, kar ve buz florası | |
10 | Bentik alglerde görülen ritmik hareket | |
11 | Bentik alglerin bentik zonda derinlikle dağılımı | |
12 | Bentik algler üzerinde avcıların rolü | |
13 | Antropojenik faktörlerin bentik algler üzerine etkisi | |
14 | Arazi uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1)Round, F.E., 1981. The ecology of algae. Cambridge University Press. Cambridge, 653 pp. 2)Round, F.E., 1975. The biology of algae. Edward Arnold Ltd. London, 278 pp. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |