Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojik Boyalar | BIY 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Laboratuar çalışmalarında boyaların kullanılma oran ve yöntemlerinin iyi bilinmeden biyolojik araştırmalar yapmanın mümkün olmadığı düşünülerek dersin açılması uygun görülmüştür. |
Dersin İçeriği | Temel işlemler; tespit, dokuların suyunun alınması, temizleme, infiltrasyon ve gömme: Parafin metodu, mikrotom ve mikrotom bıçakları, parafin kesitleri ve kapatılması, boya ve boyanın etkisi, hematoksilin boyası. Spesifik boyama metotları; bağ dokusu ve kas dokusunun boyanması, sinir elementlerinin gümüşleme tekniği ile boyanması, PAS ve Feulgen teknikleri, hematolojik elementlerin boyanması, pigment ve minerallerin boyanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel işlemler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Tespit, dokuların suyunun alınması, temizleme, infiltrasyon ve gömme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Parafin metodu | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Parafin kesitleri ve kapatılması | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Mikrotom ve mikrotom bıçakları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Boya ve boyanın etkisi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Hematoksilin boyası | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Spesifik boyama metotları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | Sınav , |
10 | Bağ dokusu ve kas dokusunun boyanması | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
11 | Sinir elementlerinin gümüşleme tekniği ile boyanması | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | PAS ve Feulgen teknikleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Hematolojik elementlerin boyanması | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | Pigment ve minerallerin boyanması | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | Değerlendirme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel işlemler | |
2 | Tespit, dokuların suyunun alınması, temizleme, infiltrasyon ve gömme | |
3 | Parafin metodu | |
4 | Parafin kesitleri ve kapatılması | |
5 | Mikrotom ve mikrotom bıçakları | |
6 | Boya ve boyanın etkisi | |
7 | Hematoksilin boyası | |
8 | Spesifik boyama metotları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bağ dokusu ve kas dokusunun boyanması | |
11 | Sinir elementlerinin gümüşleme tekniği ile boyanması | |
12 | PAS ve Feulgen teknikleri | |
13 | Hematolojik elementlerin boyanması | |
14 | Pigment ve minerallerin boyanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mustafa Yıldız, Handan Yıldız, Biyolojide Laboratuar Teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |