Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyun Teorisi YBS 356 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Oyun teorisini teknik olarak tanıtıp, günlük hayatta ilgili alanlara nasıl uygulanabileceğini göstermektir. Günümüzde bireylerden firmalara, yerel kurumlardan evrensel kurumlara kadar her noktada karar verme süreçleri stratejik düşünme biçimi her geçen gün önem kazanmaktadır. Karar birimleri daha sağlıklı kararlara ulaşabilmek için rakiplerinin davranışlarını daha yakından izlemeli ve daha çok bilgi toplayarak bu bilgileri yorumlamalı ve stratejik kararlar vermelidirler. Dolayısıyla oyun teorisi özellikle yöneticiler açısından oldukça önemli bir ders ve araştırma konusudur.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunları Karma Stratejilerini kullanarak karsilastirabilir Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar ile Oyun Ağacı Kavramı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Yayvan Biçimli Oyun değerlerini hesaplayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda Nash Dengesi değerlerini hesaplayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda İki Aşamalı ve Yinelenen Oyunlar yöntemini kullanarak karşılaştırma islemini gerceklestirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda Pazarlık Modelleri hesaplayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik kullanarak modelleme işlemi ve analiz işlemlerini gerçeklestirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Normal Biçimli Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Başat-altı Stratejiler Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Tümel Bilgiye DayalıStatik Oyunlar: Nash Dengesi Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Karma Stratejiler Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Oyun AğacıKavramı Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV
9 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Yayvan Biçimli Oyunlar Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
10 Tümel Bilgiye DayalıDinamik Oyunlar: Alt Oyunlarda Nash Dengesi Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Tümel Bilgiye DayalıDinamik Oyunlar: İki Aşamalıve Yinelenen Oyunlar Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Tümel Bilgiye DayalıDinamik Oyunlar: Pazarlık Modelleri Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 İşbirlikçi Oyunlar Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik ve İşbirlikçi Oyunlar: Uygulamalar Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1-) M.J. Osborne, A. Rubinstein, A Coursein GameTheory, TheMIT Press, Mass., 1994.
2-) Edward T. Dowling, Introduction to Mathematical Economics, Mc GrawHill, 1992.
3-) A.K. Dixit, B.J. Nalebuff, Stratejik Düşünme, SabancıÜnv. Yay., İst., 2003.
4-) A.M. Brandenburger, B.J. Nalebuff, Ortaklaşa Rekabet, ScalaYay., İst., 1998.44
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur.
3 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir.
4 Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir.
5 Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir.
6 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. X
7 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler.
8 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir.
9 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. X
10 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
11 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
12 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. X
13 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
14 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.
15 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunları Karma Stratejilerini kullanarak karsilastirabilir
2 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar ile Oyun Ağacı Kavramı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir
3 Yayvan Biçimli Oyun değerlerini hesaplayabilir.
4 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda Nash Dengesi değerlerini hesaplayabilir.
5 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda İki Aşamalı ve Yinelenen Oyunlar yöntemini kullanarak karşılaştırma islemini gerceklestirir.
6 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda Pazarlık Modelleri hesaplayabilir.
7 Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik kullanarak modelleme işlemi ve analiz işlemlerini gerçeklestirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 2 10 20
Sözlü Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
dersAKTSKredisi 5