Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süreç Analizi | YBS 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere analitik ve kritik düşünme yetenekleri kazandırarak onların süreç geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste bir sürecin tanımı, süreç geliştirme ile diğer kalite geliştirme girişimlerinin ilişkisi, süreç analizi ve geliştirme metodolojisi, yeniden dizayn, sürekli geliştirme ve altı sigma gibi konular verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süreci tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Süreçle ilgili bilgi toplar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
4 | Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç analizine giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Süreç odaklı kavramlar: gerçek zamanlı kurum, çevik işletmeler, süreç yönetimi ve TKY, ERP, yeniden dizayn arası ilişki | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Süreçleri anlamak için bir çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Süreçleri tanımlama ve kritik süreçleri seçme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Süreç performans ölçütleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Yeniden dizayn ve sürekli geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Yeni süreçlerin uygulanması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Altı sigma | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Değişim yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-) Ünğan, Mustafa Cahid, Süreç Yönetimi Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1-) Taptık Y. & Keleş Ö. (1998). Kalite Savaş Araçları. Kalder Yayınları. 2-) Hammer H. & Champy J. (1997). Değişim Mühendisliği. Sabah Kitapçılık. 3-) Imai Masaaki. (1997). Kaizen. Brisa Yayını. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. | ||||||
3 | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | ||||||
4 | Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | ||||||
5 | Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | ||||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. | ||||||
7 | İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. | ||||||
8 | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. | ||||||
9 | Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. | ||||||
10 | Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | ||||||
11 | Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | ||||||
12 | Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. | ||||||
13 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
14 | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. | ||||||
15 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süreci tanımlar | ||||||||||||||
2 | Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler | ||||||||||||||
3 | Süreçle ilgili bilgi toplar | ||||||||||||||
4 | Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | ||||||||||||||
5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar | ||||||||||||||
6 | Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Sözlü Sınav | 5 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |