Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Süreç Analizi YBS 203 3 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ
Dersi Verenler Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere analitik ve kritik düşünme yetenekleri kazandırarak onların süreç geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste bir sürecin tanımı, süreç geliştirme ile diğer kalite geliştirme girişimlerinin ilişkisi, süreç analizi ve geliştirme metodolojisi, yeniden dizayn, sürekli geliştirme ve altı sigma gibi konular verilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Süreci tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Süreçle ilgili bilgi toplar Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
4 Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
5 Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Süreç analizine giriş Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Süreç odaklı kavramlar: gerçek zamanlı kurum, çevik işletmeler, süreç yönetimi ve TKY, ERP, yeniden dizayn arası ilişki Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Süreçleri anlamak için bir çerçeve Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Süreçleri tanımlama ve kritik süreçleri seçme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV
9 Süreç performans ölçütleri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
10 Yeniden dizayn ve sürekli geliştirme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Yeni süreçlerin uygulanması Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Altı sigma Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 Değişim yönetimi Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Genel değerlendirme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu 1-) Ünğan, Mustafa Cahid, Süreç Yönetimi Ders Notları
Ders Kaynakları 1-) Taptık Y. & Keleş Ö. (1998). Kalite Savaş Araçları. Kalder Yayınları.
2-) Hammer H. & Champy J. (1997). Değişim Mühendisliği. Sabah Kitapçılık.
3-) Imai Masaaki. (1997). Kaizen. Brisa Yayını.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur.
3 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir.
4 Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir.
5 Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir.
6 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır.
7 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler.
8 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir.
9 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler.
10 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
11 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
12 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir.
13 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
14 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.
15 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Süreci tanımlar
2 Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler
3 Süreçle ilgili bilgi toplar
4 Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır
5 Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar
6 Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Sözlü Sınav 10
2. Sözlü Sınav 5
1. Performans Görevi (Uygulama) 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
dersAKTSKredisi 5