Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazılı ve Sözlü İletişim Becerileri YBS 104 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Bu ders, yazılı anlatım, tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli çalışmalar sayesinde öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Yazılı ve sözlü anlatım, yazılı ve sözlü iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Yazılı ve sözlü anlatımın öneminin kavranması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
2 2) Yazılı ve sözlü iletişimin temel özelliklerinin kavranması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 3) Yazı dili ile sözlü dil arasındaki farkların kavranması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel amaçlı okuma teknikleri ve stratejileri Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Metin inceleme, çözümleme ve tartışma Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Metin inceleme ve tartışma Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Metin inceleme ve tartışma Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Kompozisyon yazımına giriş ve taslak hazırlama Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Kompozisyon yazım çalışmaları Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Kompozisyon yazım çalışmaları Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV
9 Sözlü anlatım Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
10 Sözlü anlatım türleri Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

 

14 Haftalık Ders Notu Her Dersten Önce Sisteme yüklenecektir.

Ders Kaynakları

1-) Yazılı ve Sözlü Anlatım, Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül Celepoğlu

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur.
3 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir.
4 Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir.
5 Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir.
6 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır.
7 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler.
8 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir.
9 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler.
10 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
11 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
12 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir.
13 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
14 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.
15 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 1) Yazılı ve sözlü anlatımın öneminin kavranması
2 2) Yazılı ve sözlü iletişimin temel özelliklerinin kavranması
3 3) Yazı dili ile sözlü dil arasındaki farkların kavranması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 13
2. Kısa Sınav 12
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 224
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,96
dersAKTSKredisi 4