Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algoritma ve Programlamaya Giriş | YBS 102 | 2 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS, Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlama konusuna bir giriş yapmak, programlama ile ilgili genel kavramları ortaya koymak, algoritma kavramı, algoritmaların nasıl oluşturulacağı konusuna değinmek ve değişkenler, veri tipleri, sınıf ve nesne kavramları, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Algoritma kavramı, algoritma oluşturma, akış şemaları, programlama ile ilgili temel kavramlar, değişkenler, veri tipleri, sınıf ve nesne kavramları, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar, fonksiyonlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma kavramını bilir ve algoritmalar geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Akış şeması kavramını bilir ve akış şemaları çizebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Programlama ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Sınıf ve nesne kavramlarını bilir, nesneye dayalı programlama hakkında temel bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Operatörler, kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir ve programlamada etkin bir şekilde kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri yapıları ve algoritmalarına giriş | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Veri yapıları, veri modelleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Algoritmik program tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Akış şemaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi, asimtotik notasyonlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Bağlantılı listeler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Ağaç veri modeli, ikili ağaçlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yığın ve kuyruk yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Öncelikli kuyruk çözümleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Sıralama ve arama algoritmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Graf veri modeli, Greedy yaklaşımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Graf üzerinde dolaşma, graf renklendirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Çeşitli graf algoritmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hiç Bilmeyenler İçin C# ile Programlamaya Giriş, Aybar Karaçay, Timur Karaçay |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. | ||||||
3 | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | ||||||
4 | Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | ||||||
5 | Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | ||||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. | ||||||
7 | İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. | ||||||
8 | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. | ||||||
9 | Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. | ||||||
10 | Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | ||||||
11 | Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | ||||||
12 | Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. | ||||||
13 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
14 | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. | ||||||
15 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algoritma kavramını bilir ve algoritmalar geliştirebilir | ||||||||||||||
2 | Akış şeması kavramını bilir ve akış şemaları çizebilir | ||||||||||||||
3 | Programlama ile ilgili temel kavramları bilir | ||||||||||||||
4 | Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir | ||||||||||||||
5 | Sınıf ve nesne kavramlarını bilir, nesneye dayalı programlama hakkında temel bilgi sahibi olur | ||||||||||||||
6 | Operatörler, kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri, koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir ve programlamada etkin bir şekilde kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 5 |
1. Ara Sınav | 75 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 292 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,68 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |