Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sistem Analizi ve Tasarımı | YBS 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜŞRA ALMA ÇALLI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin karmaşık işletme ve iş dünyası sistemlerini anlayabilmeleri, çözümleyebilmeleri ve yeni sistemleri baştan sona dizayn edip geliştirebilmeleri için gerekli bilgi, yöntem ve teknikler ile aşinalık sağlanmasıdır. Ders ağırlıklı olarak bilişim sistemleri ve yönetim bilişim sistemleri odaklı işlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, sistem tasarim teknikleri, sistem geliştirme teknikleri, bu amaçla gerçekleştirilecek safhalar ve her bir safhada neler yapılması gerektiği işlenecektir. Bilgisayar destekli sistem tasarım araçları derste kullanılacaktır. Öğrenciler gruplar halinde gerçek hayatta kullanılan veya kullanılabilecek bir sistemi, aşağıda belirtilen safhaları izleyerek analiz edecek ve geliştireceklerdir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım bileşenlerinin tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , |
2 | Tasarım faaliyetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , |
3 | Uygulama mimarisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Yapısal yaklaşım | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , |
5 | Nesne tabanlı yaklaşım | ||
6 | Veritabanı tasarımı | ||
7 | Tüm ders içeriğinin gerçek hayatta kullanılabilinecek bir sistemin tasarımı için uygulanması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem Kavramını Anlamak | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Bilişim Sistemleri Geliştirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Planlama Aşaması: Planlama ve Proje Yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Analiz Aşaması: Gereksinim Analizi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Analiz Aşaması: Süreç ve Veri Modelleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Tasarım Aşaması: Sistem Mimarisi Tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Tasarım Aşaması: İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Tasarım Aşaması: Veri Tabanı Tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | ARA SINAV | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Uygulama Aşaması: Sistemin Uygulanması | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Uygulama Aşaması: Sistem Desteği ve Güvenlik | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Ek Konular: Nesne-Yönelimli Modelleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Ek Konular: Çevik Sistem Analizi ve Tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Ödev Sunumları ve Genel Değerlendirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1-) Essentials of Systems Analysis and Design, 5/E, Joseph Valacich, Joey George,Jeff A. Hoffer. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. | X | |||||
3 | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | X | |||||
4 | Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | X | |||||
5 | Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. | X | |||||
7 | İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. | X | |||||
8 | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. | X | |||||
9 | Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. | X | |||||
10 | Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | X | |||||
11 | Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | X | |||||
12 | Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. | X | |||||
13 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | X | |||||
14 | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. | ||||||
15 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasarım bileşenlerinin tanımlanması | ||||||||||||||
2 | Tasarım faaliyetleri | ||||||||||||||
3 | Uygulama mimarisi | ||||||||||||||
4 | Yapısal yaklaşım | ||||||||||||||
5 | Nesne tabanlı yaklaşım | ||||||||||||||
6 | Veritabanı tasarımı | ||||||||||||||
7 | Tüm ders içeriğinin gerçek hayatta kullanılabilinecek bir sistemin tasarımı için uygulanması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 15 |
5. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
dersAKTSKredisi | 7 |