Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Bilimine Giriş | ISL 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Esra DİL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecek bir mantık kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste ağırlıklı olarak İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin varlık sebepleri, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmenin fonksiyonları ve işletmecilikte güncel konular incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmeclikle ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, | Sınav , |
2 | İşletmenin kuruluş yeri seçimi ve kurulması ile ilgili öğrencilere teorik ve pratik bilgiler kazandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrenclere işletmeyi biri bütün olarak incelem olanağı sunar | Anlatım, | Sınav , |
4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarma | Anlatım, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, |
5 | Örnek olay incelemeleri yaparak teorik bilgilerin pratikte nasıl kullanabileceğini öğretir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar | Jeanne Pierre Rıoux, (1971 et 1989), La revolution industrielle, |
2 | İşletmenin kuruluş yerinin seçimi | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
3 | İşletmenin kurulumunun gerçekleştirilmesi | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
4 | İşletmenin fonksiyonları | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
5 | İşletmenin yönetim fonksiyonu | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
6 | İşletmenin yönetim fonksiyonu-iyi bir yöneticinin özellikleri neler olabilir? Örnek olay incelemeleri | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
7 | İşletmenin insan kaynakları fonksiyonu. Bir kaynak olarak insanın işletmeler için önemi nedir? Güncel iş hayatından örnekler | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşletmenin üretim fonksiyonu-ne-nasıl üretilecek? Üretilen ürünün niteliğinin belirlenmesinde karar verici kim? Örnek incelemler | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
10 | İşletmenin pazarlama fonksiyonu-işletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyuyorlar? Acaba müşterilerin tüketim alışkanlıkları pazarlamanın birer ürünü olabilir mi? | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
11 | İşletmenin muhasebe finansman fonksiyonu-paranın işletmeler için önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgi işletmeler için ne anlam ifade etmektedir. | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
12 | İşletme türleri-hukuki yapıları-neden farklı tip işletmelerin varlığından bahsediyoruz? Bu işletmeciler için ne anlama geliyor? | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
13 | İşletmecilkte güncel konular-örnek olay incelemeleri | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
14 | İşletmecelikte güncel konular-örnek olay incelemeleri | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen kitapevi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve ders notları |
Ders Kaynakları | 1-) Capital ve power dergileri, İşletmenin fonksiyonlarıyla ilgili örnek olaylar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. | ||||||
3 | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | ||||||
4 | Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | ||||||
5 | Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | ||||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. | ||||||
7 | İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. | ||||||
8 | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. | ||||||
9 | Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. | ||||||
10 | Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | ||||||
11 | Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | ||||||
12 | Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. | ||||||
13 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
14 | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. | ||||||
15 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmeclikle ilgili temel kavramları açıklar | ||||||||||||||
2 | İşletmenin kuruluş yeri seçimi ve kurulması ile ilgili öğrencilere teorik ve pratik bilgiler kazandırır | ||||||||||||||
3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrenclere işletmeyi biri bütün olarak incelem olanağı sunar | ||||||||||||||
4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarma | ||||||||||||||
5 | Örnek olay incelemeleri yaparak teorik bilgilerin pratikte nasıl kullanabileceğini öğretir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |