Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce I | IKY 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ULVİCAN YAZAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş İngilizcesi ile ilgili genel ve İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili mesleki İngilizce temel kavramlarını öğretmek ve bu alanda öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmek, yazma ve konuşma becerilerine katkıda bulunmak. |
Dersin İçeriği | İş İngilizcesi ve İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili olarak İngilizce kelime bilgisi, okuma ve anlama düzeyini artırılması, yazma ve konuşma becerilerine katkıda bulunulması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş İngilizcesi ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Çalışma İlişkileri ile ilgili temel İngilizce kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | İngilizce kavramları kendi cümleleri ile ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | İngilizce konuşma becerilerini günlük yaşama uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
5 | İngilizce yazma becerilerini günlük yaşamda ve akademik alanda uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | İngilizce kavramları iş hayatına uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction Business English | Completion of quiz for defining class English knowledge level |
2 | 2.1. Live to work or work to live? 2.2. Office Equipments 2.3. Saying and Writing the numbers | 2.1. Business and Commerce Workshop, Neil Wood, Oxford University Press, s.2., 2.2. & 2.3. Test Your Business English General Usage, J.S.McKellen, 1990, Penguin Books, s.6 & s.12 |
3 | Jobs and Positions in an Organization | Check Your English Vocabulary for Human Resources, P.H.Collin and A.Ivanovic, Bloomsbury, 2005, s.41-42;Business and Commerce Workshop, Neil Wood, Oxford University Press, s.3.; Test Your Business English General Usage, J.S.McKellen, 1990, s.30 |
4 | Parts of a Company | Business and Commerce Workshop, Neil Wood, Oxford University Press, s.4; Test Your Business English General Usage, J.S.McKellen, 1990, Penguin Books, s.61,65,74; Business English Verbs, David Evans, Penguin, 2000, s.119-130. |
5 | Recruitment and Job Advertising | Business English Verbs, David Evans, Penguin, 2000, s.26-27, Check your English Vocabulary for Business and Administration, Rawdon Wyatt, 2007, s.39, Check Your English Vocabulary for Human Resources, P.H.Collin and A.Ivanovic, Bloomsbury, 2005, s.43. |
6 | The Recruitment Process | Check Your English Vocabulary for Human Resources, P.H.Collin and A.Ivanovic, Bloomsbury, 2005, s.46-47. |
7 | Contract of Employment and Job Description | Check your English Vocabulary for Business and Administration, Rawdon Wyatt, 2007, s.42-44. |
8 | How to Ace a Job Interview | http://www.videojug.com/film/how-to-ace-a-job-interview-4 |
9 | Mid Term Exam | |
10 | Motivation at Work and Rewards and Benefits | Business and Commerce Workshop, Neil Wood, Oxford University Press, s.20, Check Your English Vocabulary for Human Resources, P.H.Collin and A.Ivanovic, Bloomsbury, 2005, s.53-56. |
11 | Career Development and Personnel Training | Business English Verbs, David Evans, Penguin, 2000, s.28-29, Check Your English Vocabulary for Human Resources, P.H.Collin and A.Ivanovic, Bloomsbury, 2005, s.67-68, Test Your Business English General Usage, J.S.McKellen, 1990, Penguin Books, s.28-29. |
12 | Industrial Relations | Business English Verbs, David Evans, Penguin, 2000, s.30-31, Test Your Business English General Usage, J.S.McKellen, 1990, Penguin Books, s.34-35, Check Your English Vocabulary for Human Resources, P.H.Collin and A.Ivanovic, Bloomsbury, 2005, s.61-62. |
13 | Losing the Job and Review of Employment Vocabulary | Business English Verbs, David Evans, Penguin, 2000, s.32-34; English for Employment, Lary Parsky, Educational Design, 1998, s.28-45. |
14 | Review of the Term |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık Konular ile ilgili olarak belirlenmiş kitap bölümleri |
Ders Kaynakları | İngilizce-İngilizce sözlük, İngilizce-Türkçe sözlük, İngilizce Dilbilgisi, Kelime ve Okuma ile ilgili olarak ilgili tüm kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve diğer sosyal bilimler ile ilgili konularda akademik ve teorik bilgilere sahip olmak; Çalışma ve çalıştırma kavramları hakkında tarihsel, sosyolojik, hukuksal ve psikolojik konularda akademik bilgi sahibi olmak | X | |||||
2 | Eleştirel ve analitik düşünce becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | İletişim ve bilgi teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmak | X | |||||
4 | Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak; ve uygulamalarını ödev, araştırma ve projelerde gerçekleştirmek | X | |||||
5 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri beraber kullanabilme yeteneğini edinmek | X | |||||
6 | Temel iş kavramlarını İnsan Kaynakları Yönetimi bakış açısı ile yorumlayabilmek | X | |||||
7 | İnsan kaynakları planlaması, çalışma ilişkileri, mesleki sağlık ve güvenlik uygulamalarının gerçekleştirilmesi, eğitim planlaması, performans ve ücret yönetimi, kariyer planlaması, işe alım ve mülakat teknikleri ve yasal konular gibi temel İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarını işletmelerde uygulamalarını yapabilmek | X | |||||
8 | Kurumsal gelişim, iç müşteri ve dış müşteri memnuniyetini göz önünde bulundurarak kalite süreci yaklaşımını insan kaynakları süreçlerinde uygulayabilmek; gereken durumlarda sorumluluk alarak problemlerin çözümüne ve sürekli gelişime katkıda bulunmak, problem tanımlama, hedef belirleme, reorganizasyon ve değişiklik yönetimi becerileri ile süreçlerin mükemmelliğini sağlamak | X | |||||
9 | Kaynak ve varlıkları bütçe, finans ve yasal hükümleri göz önünde bulundurarak, proje ve operasyonları planlama, uygulama ve denetim yetkinlikleri ile yönetmek; Kendini ve diğer kişileri yönetebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
10 | Sonuç odaklı çalışma yaklaşımını sürekli öğrenim anlayışı ile birleştirerek zenginleştirmek | X | |||||
11 | Gelişmiş sözlü ve yazılı iletişim, fikir ve bilgileri etkili sunma becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | |||||
13 | Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine değer vererek farklı kültür ve eğitim geçmişine sahip kişiler ile çalışabilmek | X | |||||
14 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlerin farkında olmak | X | |||||
15 | Çalışanların ve toplumun gelişimini sağlamak için İnsan Kaynakları Yönetiminin ‘nasıl’, ‘niçin’ ve ‘nerede’ katkı ve destek sağlaması gerektirdiğine dair eleştirel teorik bakış açısına sahip olmak ; bu edinimler kapsamında uygulama ve bitirme projelerini gerçekleştirmek, bu edinimleri çalışma hayatına aktarmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş İngilizcesi ile ilgili temel kavramları tanımlar | |||||||||||||||
2 | Çalışma İlişkileri ile ilgili temel İngilizce kavramları tanımlar | |||||||||||||||
3 | İngilizce kavramları kendi cümleleri ile ifade eder | |||||||||||||||
4 | İngilizce konuşma becerilerini günlük yaşama uygular | |||||||||||||||
5 | İngilizce yazma becerilerini günlük yaşamda ve akademik alanda uygular | |||||||||||||||
6 | İngilizce kavramları iş hayatına uyarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
3. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |