Program Çıktıları

    Sıra Program Çıktıları
    1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir.
    2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır.
    3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir.
    4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar.
    5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar.
    6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır.
    7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
    8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar.
    9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler.
    10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar.
    11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.
    12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur.
    13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
    14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.
    15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır.

    YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

    4. İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar.

    5. Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar.

    10. Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar.

    11. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.

    15. Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır.

    YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği

    9. Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler.

    YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik

    1. İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir.

    2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır.

    7. İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir.

    8. İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar.

    9. Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler.

    12. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur.

    14. Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.

    15. Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır.

    YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik

    3. Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir.

    4. İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar.

    5. Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar.

    7. İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir.

    8. İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar.

    9. Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler.

    10. Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar.

    11. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.

    12. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur.

    14. Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.

    Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
    4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
    8 Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
    10 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
    12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
    13 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
    14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,  uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
    16 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
    YÇ 1 YÇ 2 YÇ 3 YÇ 4 YÇ 5 YÇ 6 YÇ 7 YÇ 8 YÇ 9 YÇ 10 YÇ 11 YÇ 12 YÇ 13 YÇ 14 YÇ 15 YÇ 16
    PÇ 1
    PÇ 2
    PÇ 3
    PÇ 4
    PÇ 5
    PÇ 6
    PÇ 7
    PÇ 8
    PÇ 9
    PÇ 10
    PÇ 11
    PÇ 12
    PÇ 13
    PÇ 14
    PÇ 15