Program Çıktıları

    Sıra Program Çıktıları
    1 Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
    2 Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
    3 Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
    4 Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
    5 Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
    6 Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
    7 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olabilen
    8 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2)
    9 Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
    10 Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
    11 Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
    12 Teori ve pratik arasındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde, mali konular ile ilgili bilgi birikimine sahip olur
    13 Teorik altyapıyı analiz edebilen ve grafiksel metotlarla kamu ekonomisi (özel ekonomisi ve kamu ekonomisi karşılaştırılması, piyasa ve devletin başarısızlığı, devlet müdahalesinin etkinliği ) hakkında tam bilgili olma
    14 Teorik altyapıyı analiz edebilen ve grafiksel metotlarla vergi teorisi ve politikası (vergi tekniği,vergi ve vergi benzeri gelirlerin kavranması, verginin hangi mal ve hizmetlerden neden alındığının kavranması, verginin taraflar üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi, vergi ahlakı, vergi psikolojisi, vergi kaçırma ve vergiden kaçınma kavramları) hakkında tam bilgili olma.
    15 Teorik altyapıyı analiz edebilen ve grafiksel metotlarla vergi teorisi ve politikası (vergi tekniği,vergi ve vergi benzeri gelirlerin kavranması, verginin hangi mal ve hizmetlerden neden alındığının kavranması, verginin taraflar üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi, vergi ahlakı, vergi psikolojisi, vergi kaçırma ve vergiden kaçınma kavramları) hakkında tam bilgili olma.
    16 Teorik altyapıyı analiz edebilen ve grafiksel metotlarla maliye politikası (ekonomide kamu müdahalesi, iktisat ve politikası amaç ve araçlarının kavranması, para ve maliye politikalarının etkileşimi,kalkınma, bütçe, yapısal uyum, gelir dağılımı ile ekonomik dalgalanmalar ve güncel ekonomik olaylar ile maliye politikası arasındaki ilişki) hakkında tam bilgili olma
    17 Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir.
    18 Alanı ile ilgili konular arasındaki ilişkileri sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilir.
    19 Mali konularla ilgili bir problemi bireysel ya da grup çalışması eşliğinde derinlemesine ele alarak bilimsel bir yayın safhasına getirebilir.
    20 Mali bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma
    21 Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının ( SPSS, Eviews) kullanımını tam olarak yapabilme.
    22 Alanı ile ilgili edindiği bilgilerini kullanarak, mali ve iktisadi olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurabilir ve yorumlayabilir.
    23 Kamu ekonomisi, Devlet borçları, Maliye Politikası, Türk Vergi Sistemi, Vergi Hukuku, Kalkınmada yapısal sorunlar ve devlet, Bütçe, Mali Sosyoloji, Vergi Psikolojisi, Eğitim ekonomisi, Sağlık Ekonomisi gibi kendilerinin seçtiği maliyenin alt dallarından üçünde uzmanlaşma.
    24 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma.
    25 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, mali konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme.
    26 Maliyenin sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel, psikolojik mesleki etik değerlerin bilincinde olma
    27 Maliyenin sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel, psikolojik mesleki etik değerlerin bilincinde olma
    28 Mali bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma

    YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

    3. Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek

    5. Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek

    20. Mali bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma

    YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği

    21. Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının ( SPSS, Eviews) kullanımını tam olarak yapabilme.

    22. Alanı ile ilgili edindiği bilgilerini kullanarak, mali ve iktisadi olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurabilir ve yorumlayabilir.

    23. Kamu ekonomisi, Devlet borçları, Maliye Politikası, Türk Vergi Sistemi, Vergi Hukuku, Kalkınmada yapısal sorunlar ve devlet, Bütçe, Mali Sosyoloji, Vergi Psikolojisi, Eğitim ekonomisi, Sağlık Ekonomisi gibi kendilerinin seçtiği maliyenin alt dallarından üçünde uzmanlaşma.

    YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik

    7. Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olabilen

    8. En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2)

    9. Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek

    12. Teori ve pratik arasındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde, mali konular ile ilgili bilgi birikimine sahip olur

    13. Teorik altyapıyı analiz edebilen ve grafiksel metotlarla kamu ekonomisi (özel ekonomisi ve kamu ekonomisi karşılaştırılması, piyasa ve devletin başarısızlığı, devlet müdahalesinin etkinliği ) hakkında tam bilgili olma

    15. Teorik altyapıyı analiz edebilen ve grafiksel metotlarla vergi teorisi ve politikası (vergi tekniği,vergi ve vergi benzeri gelirlerin kavranması, verginin hangi mal ve hizmetlerden neden alındığının kavranması, verginin taraflar üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi, vergi ahlakı, vergi psikolojisi, vergi kaçırma ve vergiden kaçınma kavramları) hakkında tam bilgili olma.

    16. Teorik altyapıyı analiz edebilen ve grafiksel metotlarla maliye politikası (ekonomide kamu müdahalesi, iktisat ve politikası amaç ve araçlarının kavranması, para ve maliye politikalarının etkileşimi,kalkınma, bütçe, yapısal uyum, gelir dağılımı ile ekonomik dalgalanmalar ve güncel ekonomik olaylar ile maliye politikası arasındaki ilişki) hakkında tam bilgili olma

    24. Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma.

    25. Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, mali konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme.

    27. Maliyenin sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel, psikolojik mesleki etik değerlerin bilincinde olma

    YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik

    1. Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek

    2. Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek

    4. Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek

    6. Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek

    10. Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek

    11. Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek

    17. Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir.

    18. Alanı ile ilgili konular arasındaki ilişkileri sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilir.

    19. Mali konularla ilgili bir problemi bireysel ya da grup çalışması eşliğinde derinlemesine ele alarak bilimsel bir yayın safhasına getirebilir.

    28. Mali bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma

    Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
    1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
    2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
    3 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
    4 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uya
    5 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
    6 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
    7 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye
    8 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
    9 Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
    10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
    11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
    12 Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
    13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
    14 Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
    15 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
    16 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
    YÇ 1 YÇ 2 YÇ 3 YÇ 4 YÇ 5 YÇ 6 YÇ 7 YÇ 8 YÇ 9 YÇ 10 YÇ 11 YÇ 12 YÇ 13 YÇ 14 YÇ 15 YÇ 16
    PÇ 1
    PÇ 2
    PÇ 3
    PÇ 4
    PÇ 5
    PÇ 6
    PÇ 7
    PÇ 8
    PÇ 9
    PÇ 10
    PÇ 11
    PÇ 12
    PÇ 13
    PÇ 14
    PÇ 15
    PÇ 16
    PÇ 17
    PÇ 18
    PÇ 19
    PÇ 20
    PÇ 21
    PÇ 22
    PÇ 23
    PÇ 24
    PÇ 25
    PÇ 26
    PÇ 27
    PÇ 28