Program Çıktıları
Sıra | Program Çıktıları | |
---|---|---|
2 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygulayabilmeleri | |
3 | Işık mikroskopik doku takibi ve kesit alma tekniklerini uygulayabilmeleri | |
5 | Histokimyasal boyama tekniklerini uygulayabilmeleri | |
6 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme | |
7 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapısı, hakkında bilgiye sahip olma. | |
8 | Sisteme ait organ ve dokuların mikroskobik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurabilme. | |
9 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. | |
10 | Sisteme ait organ ve dokuların gelişimi esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olma. | |
11 | Hücrenin elektron mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olma. | |
12 | Hücrenin yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurabilme. | |
13 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | |
14 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapabilme. | |
15 | Mikroskop kullanabilme, preparat değerlendirebilme. | |
16 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olunması. | |
17 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamları ver yerinde kullanımını yapabilme. | |
18 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması. | |
19 | Temel dokuların bileşenleri ve bu bileşenlerin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması. |
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
3. Işık mikroskopik doku takibi ve kesit alma tekniklerini uygulayabilmeleri
5. Histokimyasal boyama tekniklerini uygulayabilmeleri
6. Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme
8. Sisteme ait organ ve dokuların mikroskobik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurabilme.
14. Embriyo değerlendirme ve skorlama yapabilme.
15. Mikroskop kullanabilme, preparat değerlendirebilme.
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
2. Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygulayabilmeleri
3. Işık mikroskopik doku takibi ve kesit alma tekniklerini uygulayabilmeleri
5. Histokimyasal boyama tekniklerini uygulayabilmeleri
7. Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapısı, hakkında bilgiye sahip olma.
8. Sisteme ait organ ve dokuların mikroskobik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurabilme.
9. Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
10. Sisteme ait organ ve dokuların gelişimi esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olma.
11. Hücrenin elektron mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olma.
12. Hücrenin yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurabilme.
13. İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olabilme.
14. Embriyo değerlendirme ve skorlama yapabilme.
17. Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamları ver yerinde kullanımını yapabilme.
YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2. Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygulayabilmeleri
3. Işık mikroskopik doku takibi ve kesit alma tekniklerini uygulayabilmeleri
5. Histokimyasal boyama tekniklerini uygulayabilmeleri
6. Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme
7. Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapısı, hakkında bilgiye sahip olma.
9. Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
10. Sisteme ait organ ve dokuların gelişimi esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olma.
11. Hücrenin elektron mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olma.
12. Hücrenin yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurabilme.
13. İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olabilme.
14. Embriyo değerlendirme ve skorlama yapabilme.
16. Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olunması.
17. Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamları ver yerinde kullanımını yapabilme.
18. Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması.
19. Temel dokuların bileşenleri ve bu bileşenlerin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması.
YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik
2. Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygulayabilmeleri
3. Işık mikroskopik doku takibi ve kesit alma tekniklerini uygulayabilmeleri
5. Histokimyasal boyama tekniklerini uygulayabilmeleri
14. Embriyo değerlendirme ve skorlama yapabilme.
15. Mikroskop kullanabilme, preparat değerlendirebilme.
17. Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamları ver yerinde kullanımını yapabilme.
YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
---|---|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
5 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
6 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
8 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
9 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
10 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
16 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
PÇ 2 | ||||||||||||||||
PÇ 3 | ||||||||||||||||
PÇ 5 | ||||||||||||||||
PÇ 6 | ||||||||||||||||
PÇ 7 | ||||||||||||||||
PÇ 8 | ||||||||||||||||
PÇ 9 | ||||||||||||||||
PÇ 10 | ||||||||||||||||
PÇ 11 | ||||||||||||||||
PÇ 12 | ||||||||||||||||
PÇ 13 | ||||||||||||||||
PÇ 14 | ||||||||||||||||
PÇ 15 | ||||||||||||||||
PÇ 16 | ||||||||||||||||
PÇ 17 | ||||||||||||||||
PÇ 18 | ||||||||||||||||
PÇ 19 |