Amaçlar

Amacımız, ülkemizin gelişmiş ülkeler arasında yerini alabilmesi, bilim ve teknolojide lider bir ülke olabilmesi için gelecek nesillerin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yetiştirilmesinde rolü olan profesyonel fen bilimleri öğretmenleri yetiştirmektir. 

Our aim is to train professional science teachers, who have an essential role in educating future generations to meet their needs so that our country can take its place among the developed countries and become a leading country in science and technology, who can think and make decisions both professionally and individually, who have professional competence in theory and practice, and who are entrepreneurial.

Hedefler

Ulusal ve uluslararası düzeyde yeterliliğe sahip Fen bilgisi öğretmenleri yetiştirmek.

Güçlü akademik kadrosu ve alanına uygun fiziki altyapısı ile ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir bölüm olmak.

Mesleki bilgilerin çağın ihtiyaçlarına göre revize edildiği ve güncellendiği bir eğitim ortamı oluşturmak.

Öğretim elemanları ve öğrencilerin ortaklaşa yürütebilecekleri bilimsel ve sosyal etkinlikleri teşvik etmek.

Tartışmanın, sorgulamanın ve paylaşmanın hakim olduğu bir öğrenme ortamı yaratılarak sürekliliğin sağlanması için düşünme becerileri ve işbirliği etkinleştirmek.

Lisans düzeyinde yürütülen derslerin ulusal ve uluslararası literatürdeki gelişmelere paralel olarak sürekli yenilenmesini sağlamak.

Mezunların meslek hayatlarında seçkin bir yere sahip olmaları için gerekli girişimlerde bulunmak.

 

To train Science teachers at the national and international levels

To become an effective department at the national and international levels, with strong academic staff, and physical infrastructure suitable for the field

To create an education environment where professional information is revised and updated according to the needs of the current time.

To encourage scientific and social activities that can be carried out jointly by faculty members and students.

Thinking skills and cooperation are activated to ensure continuity by creating a learning environment where discussion, questioning, and sharing are dominant.

To ensure that the courses conducted at the undergraduate level are constantly renewed in parallel with the developments in the national and international literature.To take the necessary initiatives for the graduates to have a distinguished place in their professional lives.