| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | MAT 497 | 7 | 0 + 4 | 4 | 10 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SOLEY ERSOY, Prof.Dr. MURAT GÜZELTEPE, Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. REFİK KESKİN, Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ, Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK, | 
| Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak | 
| Dersin İçeriği | Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi; Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi; Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması; Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi; Çalışma konusu ile ilgili metotların seçilmesi; Çalışma planının oluşturulması; Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması; Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi; Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bitirme çalışması olarak verilen konuyla ilgili araştırma yapar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Konuyla ilgili kaynaklardan topladığı verileri düzenler. | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Konunun uygulama alanlarını araştırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Verilen konunun teorik kısmını uygulamaya aktarır. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Konuyla ilgili verileri sistematik şeklide yazım kurallarına uygun olarak yazar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Bitirme çalışmasını sunar. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi | |
| 3 | Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması | |
| 4 | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi | |
| 5 | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi | |
| 6 | Çalışma konusu ile ilgili metotların seçilmesi | |
| 7 | Çalışma planının oluşturulması | |
| 8 | Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | |
| 9 | Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | |
| 10 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
| 11 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
| 12 | Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi | |
| 13 | Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi | |
| 14 | Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
| 3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
| 4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bitirme çalışması olarak verilen konuyla ilgili araştırma yapar. | |||||||||
| 2 | Konuyla ilgili kaynaklardan topladığı verileri düzenler. | |||||||||
| 3 | Konunun uygulama alanlarını araştırır. | |||||||||
| 4 | Verilen konunun teorik kısmını uygulamaya aktarır. | |||||||||
| 5 | Konuyla ilgili verileri sistematik şeklide yazım kurallarına uygun olarak yazar. | |||||||||
| 6 | Bitirme çalışmasını sunar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 | 
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 25 | 
| 3. Performans Görevi (Seminer) | 25 | 
| 4. Performans Görevi (Seminer) | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 254 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||