| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kaynaklarda Endülüs Uleması | TAR 630 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Endülüs (İspanya) tarihinin kaynaklarının ele alınması ve seçme metinlerle Endülüs ulemasının hayatlarının analiz edilmesi |
| Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) kaynaklarından Endülüs ulemasının incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Endülüs (İspanya) ulemasını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Endülüslülerin kültürel seviyesini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Endülüs uleması ile devlet arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Endülüslülerin eriştikleri başarılarda ulemanın rolünü tahlil eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Endülüs ulemasının kaynaklarda zikredilen vasıflarını değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Endülüs kaynaklarında zikredilen bilgilerle Endülüs ve Maşrık uleması hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Endülüs uleması kaynakları hakkında genel bilgi | |
| 2 | Seçme kaynak okumaları | |
| 3 | Seçme kaynak okumaları | |
| 4 | Seçme kaynak okumaları | |
| 5 | Seçme kaynak okumaları | |
| 6 | Seçme kaynak okumaları | |
| 7 | Seçme kaynak okumaları | |
| 8 | Seçme kaynak okumaları | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Seçme kaynak okumaları | |
| 11 | Seçme kaynak okumaları | |
| 12 | Seçme kaynak okumaları | |
| 13 | Seçme kaynak okumaları | |
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dabbî, Ahmed b. Yahya, Buğyetü?l-Mültemis fî târîhi ricâli ehli?l-Endelüs, nşr. İdâretü İhyâi?t-Türâs, Dâru?l-Kâtibi?l-Arabî, Kâhire 1967 Huşenî, Ebû Abdullâh Muhammed b. Hâris b. Esed (ö. 361/971), Kudâtü Kurtuba, Kâhire 1966 İbn Abdülmelik el-Merâküşî, Muhammed b. Muhammed (ö.703/1303), Kitâbü?z-Zeyl ve?t-tekmile li kitâbeyi?l-Mevsûl ve?s-Sıla, nşr. M. İbn Şerife, C.II, Matbûâtü Ekâdemiyyeti´l-Memleketi´l-Mağribiyye, Rabat 1984 İbn Beşküvâl, Halef b. Abdülmelik (479/1101-578/1183), es-Sıla fî târîhi eimmeti?l-Endelüs, C.I-II, nşr. İdâretü İhyâi?t-Türâs, Dâru?l-Mısriyye, Kâhire 1966 İbnü?l-Faradî, Ebu?l-Velîd Abdullah b. Muhammed b. Yûsuf el-Ezdî el-Hâfız (350/962-404/1013), Târîhu Ulemâi?l-Endelüs, I-II, Kâhire 1966 İbnü´l-Ebbâr, Muhammed b. Abdullah (595-658/1199-1260), el-Hulletü´s-siyerâ, nşr. Huseyn Mûnis, C.I-II, Dâru?l-Maârif, Kâhire 1985 İbnü´l-Hatîb, Lisânüddin Muhammed b. Abdullah Gırnâtî (713-776/1313-1374), A´mâlü´l-a´lâm fîmen bûyia kable?l-ihtilâm min mülûki?l-İslam, nşr. E. Levi-Provençal, Dâru?l-Mekşûf, Beyrut 1956 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Endülüs (İspanya) ulemasını inceler | ||||||||||
| 2 | Endülüslülerin kültürel seviyesini kavrar | ||||||||||
| 3 | Endülüs uleması ile devlet arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | ||||||||||
| 4 | Endülüslülerin eriştikleri başarılarda ulemanın rolünü tahlil eder | ||||||||||
| 5 | Endülüs ulemasının kaynaklarda zikredilen vasıflarını değerlendirir | ||||||||||
| 6 | Endülüs kaynaklarında zikredilen bilgilerle Endülüs ve Maşrık uleması hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||