| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uzmanlık Alan Dersi | EPO 805 | 0 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yapılacak tez çalışmalarında güncel konuların takip edilmesi ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesidir. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. | Deney ve Laboratuvar, | Eşleştirme Testler, |
| 2 | Literatür takibi yapar. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Güncel konuları değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Makale inceler. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Rapor hazırlar ve sunar. | Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş | |
| 2 | Literatür takibi | |
| 3 | Literatür takibi | |
| 4 | Makale inceleme | |
| 5 | Makale inceleme | |
| 6 | Makale inceleme | |
| 7 | Değerlendirme | |
| 8 | Değerlendirme | |
| 9 | Değerlendirme | |
| 10 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
| 11 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
| 12 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
| 13 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
| 14 | Rapor Hazırlama ve Sunma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. | |||||||||||||
| 2 | Literatür takibi yapar. | |||||||||||||
| 3 | Güncel konuları değerlendirir. | |||||||||||||
| 4 | Makale inceler. | |||||||||||||
| 5 | Rapor hazırlar ve sunar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 450 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 100 |
| 1. Final | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
| Toplam | 500 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||