| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kaynak Metin Okuma ve Anlama | FEL 210 | 4 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Onur Kabil |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Felsefe metinlerinin arasında klasikleşmiş olanlardan yapılan seçilmiş eserleri okuma |
| Dersin İçeriği | Platon dialogları, Aristoteles’ten metinler, Descartes, Locke, ve Kant’tan parçalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik eserlerin konu/sorun alanlarını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Eleştirel okuma becerisi kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kavramsal düşünebilme ve ayrımlar yapabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Filozofların temel metinlerini okuma ve temel kavramlarını öğrenme yetisi kazanır. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Anlatım, | ||
| 6 | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Metin okuma dersinde uygulanacak yöntemin tanıtılması | |
| 2 | Klasik bir eserin seçilmesi | |
| 3 | Eserin okunmaya başlanması | |
| 4 | Her adımda metnin anlaşılmasına yönelik tartışmalara giriş. | |
| 5 | Okuma-tartışma | |
| 6 | Okuma-tartışma | |
| 7 | Okuma-tartışma | |
| 8 | Okuma-tartışma | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Yeni bir metin seçimi | |
| 11 | Okuma-tartışma | |
| 12 | Okuma-tartışma | |
| 13 | Okuma-tartışma | |
| 14 | Okuma-tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Platon, Diyaloglar |
| Ders Kaynakları | [3] Descartes, Yöntem Üzerine Konuşma |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik eserlerin konu/sorun alanlarını ortaya koyar. | |||||||||||
| 2 | Eleştirel okuma becerisi kazanır. | |||||||||||
| 3 | Kavramsal düşünebilme ve ayrımlar yapabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
| 4 | Filozofların temel metinlerini okuma ve temel kavramlarını öğrenme yetisi kazanır. | |||||||||||
| 5 | ||||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||